piatok 20. októbra 2017

Z denníka prvorodičky - 9. časť

Už je to  nejaký čas, čo mám facebook zaplavený informáciami o zásnubách, zmenami stavov na "Uzavretie manželstva s..." a fotkami detí... a detských osláv... a čerstvo narodených bábätiek... a detí a detí a ešte raz detí. Vzhľadom na obrovský počet známych a známych mojich známych, ktorí majú deti, som sa rozhodla napísať článok o tom, aké typy matiek som v mojom okolí odsledovala. Snáď sa nikoho nedotknem :D berte to v rámci srandy a ako fakt extrémne a prehnané prípady (aj keď ja to všetko myslím úplne vážne :´D)
 (( článok zverejnený na mojom profile @its1mishell na portáli modrykonik.sk dňa 9.10.2017))

Typ 1 - Zdrobneninková matka
- mamička, ktorá sa častým používaním zdrobnenín dostala do stavu, že už sa prestala kontrolovať a používa ich vždy a všade. Ide nakupovať oblečenie sama pre seba a v obchode sa s predavačkou rozpráva v štýle "Ešte vás poprosím túto čiapočku" , "Koľko stojí tento krásnučký náramoček?" alebo "Vydali ste mi o euríčko menej, zlatíčko". Nevadí. Stáva sa. Matka na materskej sa občas pod vplyvom tzv. laicky nazvanej materskej demencie dostane do takýchto situácií úplne nevedomky.
Typ 2 - Ultra nosiaca matka
- mamička, ktorá nosí svoje dieťatko od narodenia až do kedy je ochotné vydržať v šatke alebo nosiči a nevynadá jej ono samé, že už tam byť nechce. Áno, nosenie je skvelá vec (sama som svojho syna nosila a ešte občas nosím). Ale všetko s mierou...
- "Čo si dnes varila?"
- "Čo som varila? A ty aj varíš? Ja nemôžem. Mne malá zaspí v šatke a som došla..."
alebo
- "Ale teba nejako zvláštne opálilo na tej dovolenke. Aké plavky to máš?"
- "To je z nosiča. Vieš, malý chce byť stále pri mne, je tak naučený od narodenia. Ja som v mori ani nebola."
Jednoducho extrémny prípad extrémnej nosiacej matky. Lebo nosiť treba! Vždy, všade a za každých okolností!
Typ 3 - Bio matka
- mamička, s ktorou sa v dnešnej dobe už nestretol len málokto. Bio trendy na nás kričia z každej strany a mamičky predsa nebudú svoje deti učiť na niečo iné, ako sú zvyknuté ony samy. Nápis Bio musí mať úplne všetko, čo pri svojom dieťati použijú alebo mu dajú jesť.
- "Máš, prosím ťa, vlhčené obrúsky? Mne už došli."
- "Jasné, tu máš, ja mám vždy celý balík. Malý je hrozný gebzoš."
- "Aha, ale tie nie sú bio, že? Tak nechaj tak radšej. Malá vydrží aj špinavá chvíľu..."
Typ 4 - Matka, čo má najlepšie dieťa
- mamička, ktorá si na svojom dieťati brúsi svoje nízke ego. Keď jej poviete, že vaše polročné dieťa spí v noci 9 hodín a zobudí sa len 2x, tak to jej spí zaručene aspoň 12 a nezobudí sa ani raz. Nikdy sa nenechá ničím zahanbiť a jej dieťa je vždy vo všetkom 100%tne šikovnejšie ako to vaše! Pri nej proste nemáte šancu nikdy a v ničom.
- "Sárinka mala včera 11 mesiacov a konečne začína sama chodiť!"
- "Môj Riško chodí už dva mesiace, šikovníček jeden!"
Typ 5 - Matka, čo má najhoršie dieťa
- mamička, ktorá vidí všade okolo seba len samé šikovnejšie deti, ako je to jej. Každej matke závidí každý pokrok jej dieťaťa. Jej dieťa jej pripadá neschopné a zasostalé a pozadu vo vývoji lebo nevie nič také, čo by nevedelo aj iné dieťa. Keď zistí, že nejaké dieťa v jej okolí má už 8 zubov, a to jej má ešte len 3, je určite zaostalé - veď ako môže mať tak málo zubov, keď niekto už má o toľko viac. Keby zistila, že nejaké iné dieťa z okolia vo veku jej dieťaťa (trebárs 11 mesiacov) dokáže urobiť stojku na hlave, ale jej dieťa to nevie, tak je proste určite pozadu vo vývoji! Jednoducho čaká od svojho dieťaťa, že bude najšikovnejšie a najlepšie a bude vedieť všetko, na čo si ona zmyslí. A keď to ono nevie, ale iné dieťa áno, je zle.
- "No náš malý urobil včera prvé krôčiky."
- "No jasné. Každé decko v tomto veku dáno chodí, len to moje je zaostalé! Isto bude chodiť až ako dvojročné!"
Typ 6 - Matka, pre ktorú je pediatrička Boh
- mamička uctievajúca názory pediatričky svojho dieťaťa viac ako čokoľvek iné na svete. Čo jej povie, to je sväté. Ona je vzdelaná, ona vie, o čom hovorí a prečo to tak hovorí. Vždy má pravdu. A ak si ona sama myslela predtým niečo iné, ako povedala teraz pediatrička, je ochotná okamžite svoj názor zmeniť!
- "Malého som dala včera do chodítka a jemu sa tam tak páči. Radosť naňho pozerať!"
- "Preboha! To čo si urobila?! Veď to dieťa má len 10 mesiacov a ešte samé nechodí! Chodítka sú humus! Naša pediatrička povedala, že to úplne deformuje chrbticu! Mala by si svoj názor zmeniť, a to rýchlo!"
alebo
- "Môj malý má 6 mesiacov a už dokáže pekne sám sedkať bez pomoci, keď ho niekam posadím."
- "Čože?! To nesmieš robiť! Ty musíš predsa čakať, kým sa dieťa posadí samé, inak mu deformuješ chrbticu a ničíš kĺby a bude mať v budúcnosti určite zdravotné problémy! Tak povedala naša pediatrička!"
Typ 7 - Koníkovská matka
- mamička, ktorá radšej bude čakať s krvácajúcim nosom svojho dieťaťa pri počítači, čo jej poradia ženy na koníku, akoby utekala na pohotovosť alebo k doktorovi.
S každým problémom sa obracia na mamičky na tomto portáli. Čo status, to otázka. Lebo tu ženy vedia predsa všetko. Často sa vyjadruje gramaticky (veľmi) nesprávne.
- "Zienky, prosim vas, otiekla mi voda a bola tam aj niejaka krv. Je to oka a mam cakat na pravydelne kontrakcije alebo racej ist k dokimu??"
Typ 8 - Matka bloggerka
- mamička, ktorá nepozná deň, kedy by nezverejnila minimálne jednu fotku zo svojho "stylish mother life" na instagrame, koníkovi, facebooku, svojom blogu, twitteri, atď atď atď. Takáto mamička väčšinou disponuje mega štýlovým oblečením seba a svojich detí, pretože je zaručene z dobre situovanej rodiny (ale sa veľmi dobre vydala). Fotí všetko - seba s novými Chanel okuliarmi, svoje dieťa, svoje druhé dieťa, svoje tretie dieťa, čo dnes jedla, čo dnes jedli jej deti, nové auto svojho manžela, fotky z dovolenky na Mauríciuse... svoje fotky z ultrazvuku a novinky o štvrtom tehotenstve hodí na net ešte skôr ako dá o nich vedieť svojej rodine. (( Tak veľa detí si samozrejme môže dovoliť, keďže ich rodinný rozpočet je takmer neobmedzený, tak prečo nie?)). Jej "insta stories" majú denne aj 15 častí. Všade má tisíce sledovateľov a každý sa jej pchá do zadku a ona sa z toho teší. Všade, kde sa pohne, narobí rozruch, keďže ju každý pozná.
- "Miláčik, kedy bude večera?"
- "Zlatinko počkaj, ešte som nedotočila nové video na youtube... alebo vieš čo? Objednaj nejaké sushi..."
Typ 9 - Second-hand matka
- mamička, ktorá patrí k bežnej strednej vrstve obyvateľstva a snaží sa šetriť, kde sa len dá. Je aktívna vo všetkých skupinách typu Zháňam a darujem za poštovné a berie všetko, čo jej príde pod ruku. Bazár na koníkovi je jej najlepším priateľom a všade sa chváli, ako výhodne čo kúpila a vôbec sa netají tým, že je všetko z ruky, keďže na nové peniaze nemá (alebo by aj mala, ale tie nákupy cez bazáry ju už jednoducho bavia).
- "Ten kočík je ale krásny! Odkiaľ ho máš?"
- "Z bazára na koníkovi! Si predstav, že stál len 50 eur! Trojkombinácia! Ako nový!"
alebo
- "Ty kde nakupuješ spodné prádlo? Ja neviem nikde nájsť vhodnú podprsenku..."
- "No na koníkovi predsa! Čo tam po tom, že je nosená! Hlavne, že je pekná a za dobrý peniaz, nie?"
Typ 10 - Fastfood matka
- mamička, ktorá dieťaťu dá zjesť všetko. Bez obmedzení. V akomkoľvek veku. Čokoľvek. Jej 8mesačné dieťa s ňou v reštaurácii papá hranolky s vyprážaným syrom a tatárskou omáčkou. Na svojej oslave 1 roka zje samé polovicu torty. Ako 14mesačné má 20 kíl. Ale veď hlavne, že mu chutí, nie? Tak čo by mu to odopierala?!
- "Ty mu už dávaš pomaranč? Veď má len 5 mesiacov! Ešte by nemal citrusy, nie?"
- "No a? Chutí mu. Tak nech si chlapec zvyká na všetko jedlo..."
alebo
- "Páči sa, zlatíčko moje. Tu máme zákusky, dáš si aj ty, však?" ((7mesačné))
Typ 11 - 007 matka utajovačka
- mamička, ktorá svoje dieťa chráni pred svetom až tak veľmi, že niektorí jej rodinní príslušníci sa o ňom dozvedia až keď je už 3 mesiace na svete. Červenú stužku mu dáva pre istotu  na všetky končatiny. Na jej profiloch na sociálnych sieťach nenájdete absolútne nič. Táto mamička je profesionálny tajnostkár. Keď chodí kočíkovať, odvezie sa autom o dve mestá ďalej, vyloží dieťa do kočíka a kočíkuje. Keď už k tomu dôjde, na kočíku musí vždy byť prehodená hrubá deka, aby na dieťa náhodou niekto zle nepozrel.
- "Jéj, Pauli, ty máš bábätko? To som nevedela!"
- "Nuž áno, onedlho oslavujeme jeden rôčik."
Typ 12 - Laktačná maniačka
- mamička, ktorá kojí. Donekonečna a ešte ďalej. Kojenie je predsa to najlepšie a najprirodzenejšie na svete, čo môžete svojmu dieťaťu dať. Za každú cenu. Do akéhokoľvek veku. Tieto mamičky zväčša rátajú vek svojho dieťaťa na mesiace po celú dobu, kedy koja. Čiže to môže byť pokojne aj 40 mesiacov či 57 mesiacov. Nemajú zábrany a koja kdekoľvek...
- "Kočky, koľko ste kojili? Ja som mohla len 7 mesiacov, potom som už nemala mlieko."
- "Ja 18 mesiacov."
- "Ja už pomaly 60 mesiacov. Ale keď už pôjde malá do školy, asi už budem musieť prestať."
- "Prečo?"
- "Pretože už čakáme tretie a mliečko už bude hlavne pre neho potom."

Upozornenie - Neberte tento článok príliš vážne ;) aj keď sú tieto typy osôb naozaj reálne ;) ...veď možno nejakú takú poznáte aj vy ;)

Nateraz je to všetko.

Kisses,
- M.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára