piatok 15. decembra 2017

Sú tu Vianoce

Ani sme sa nenazdali, rok ubehol ako voda a opäť tu máme Vianoce! ☺ Tešíte sa? ☺

Musím sa pochváliť - tento rok sa nám konečne podarilo nakúpiť darčeky dostatočne v predstihu, nie jeden až tri dni pred Štedrým dňom, ako to bývalo skoro každý rok. Proste som si povedala, že už stačilo tých hrôzostrašných predvianočných zhonov a stresov kvôli neskorým nákupom... nakúpili sme o dosť skôr a sme šťastní a spokojní a predvianočné nákupné bláznovstvo nás krásne obišlo ;-)
A čo vy? Už máte všetky darčeky? ;-)

...minule som sa tak zamýšľala nad tým, ako by som odpovedala na otázku Čo pre teba znamenajú Vianoce?
Moja odpoveď by znela asi takto...
Samozrejme sú to sviatky pokoja a pohody, ktoré trávim v kruhu rodiny a najbližších. Ale okrem toho pre mňa na Vianoce nesmie chýbať niekoľko vecí:

1. Teplo domova
Pod týmto pojmom rozumej tri veci: teplo nášho krbu v obývačke, teplo huňatej deky a teplo zateplených papúč.
Pohodlnosť nadovšetko! Tieto tri veci sú pre mňa zosobnením vianočnej pohody a tepla domova, ktoré k Vianociam jednoducho patrí. Nevadí, že papuče už majú svoje odchodené a od spodku majú zopár dier. Hlavne, že sa v nich cítim pohodlne. Ešte niečo zvládnu odchodiť...
A nevadí mi ani to, že na deke sú nalepené kúsky keksíkov a piškót, ktoré na nej Miško papal a akosi to do nej "zapracoval"... to už k deťom patrí, čo si budeme klamať.

2. Svetielka
Milujem svetielka a tento rok som kúpila pár krásnych na aliexpresse. Som s nimi veľmi spokojná, pomáhajú dotvoriť krásnu atmosféru v našom dome a aj na ňom (zvonku).
Samozrejme nemám rada "preplácanosť" - všetkého veľa škodí, a preto aj svetielka len s mierou - žiadni Santa Clausovia s blikajúcimi červenými čiapkami a zadkami visiaci z našich odkvapových rúr vonku na dome.

3. Pomarančový čaj
Najviac na svete milujem pomarančovú príchuť čaja v zimnom období! Som maniak na pomarančové čaje! Akonáhle vonku cez deň klesne teplota pod 10 stupňov, začínam piť pomarančový čaj a skončím niekedy pred jarou, keď sa stratí posledný sneh. Možno som smiešna, ale ja si túto mániu fakt nedokážem odpustiť :-D Tá vôňa a príchuť vo mne evokuje Vianoce a všetko okolo toho ♥
P.S. - nie, nie sú to žiadne exotické čaje dovážané špeciálne pre mňa zo zahraničia a ani tie najkvalitnejšie čaje, aké dostanete iba vo vychýrených čajovniach. Obyčajný klasický vrecúškový čaj s príchuťou pomaranča (prípadne prímesou jemnej chuti škorice), ktorý bežne kúpite kdekoľvek. Odporúčam! ;-)


4. Voňavé sviečky
Tu sa opäť dostávame k pomarančovej vôni, ale nie len tej. Pre mňa k Vianociam neodmysliteľne patria aj voňavé sviečky. Pomaranč, škorica, vanilka a kombinácie týchto vôní sú na Vianoce proste top!! Aj do adventného venca si vždy dám takéto voňavé sviečky, nech urobia tú správnu atmošku... ale o našom tohtoročnom advenťáku radšej pomlčím. Keďže Mišino má niečo vyše roka, adventný veniec na stole by pre nás bolo smrtiace nebezpečenstvo! A preto máme tento rok iba tzv. "adventnú poličku" obsahujúcu 4 malé svietniky a popri fotkách, ktoré tam sú aj bežne, bachnuté nejaké vianočné mini ikebanky, nech sa to aspoň tvári že "veniec".

5. Mrázik
Povedzme si otvorene, veľa z nás má nejakú obľúbenú vianočnú rozprávku, bez ktorej by jeho Vianoce ani neboli Vianocami. Pre mňa je to jednoznačne starý dobrý ruský Mrázik (jedine so slovenským dabingom!! Ale ak sa chcete strašne zasmiať, nájdite si ho niekde s českým :-D).
Hlášky ako: "A čo ti šije? Hlupák starý!"
"Nazbíjame, nenazbíjame. Chytíme, nechytíme. Chytia nás, nechytia nás."
alebo
"Keď sa vidím v zrkadle, som so sebou spokojný..."
mi proste nikdy neprídu otrepané a vždy sa na tom zasmejem, aj keď to vidím už 135. krát ;-)
...ale nie všetky vianočné rozprávky takto môžem. Napríklad taká Popola mi už pekných pár rokov leží v žalúdku.
A aby som nezabudla, ešte milujem "Páslo dievča pávy, v tom zelenom háji...". Viete čo to je? Jasné, predsa stará dobrá Perinbaba! ;-)
Okrem toho mám ešte rada rozprávku Nebojsa, keďže takéto "bátie sa" ešte dokážem vstrebať :-D
A minulý rok išla v premiére nejaká nová rozprávka, tuším sa to volalo niečo ako Dračia nevesta alebo tak nejak. Tá je naozaj skvelá!! Odporúčam každému, kto ešte nevidel!

6. Milión jedla :-D
ÁÁÁNOOO!! Priznajte sa, všetci!! Je jedno či práve chudnete, cvičíte alebo ste prešli na zdravú stravu. Každý si na Vianoce dopraje fajného papaníčka! 
Rezne, kapor, zemiakový šalát, kapustnica, hríbovica, oblátky s medom, sto druhov koláčov, oriešky, ovocie, salónky na stromčeku, .........
Každý má to svoje (a niektorí aj z každého troška). Tu už neplatí heslo "Cica, nežer!" ...svoje podvedomie s názvom Cica, ktoré do vás zvykne hučať, aby ste už toľko nežrali, na Vianoce jednoducho zamknete do pivnice, kumbálu, na povalu alebo vystrelíte na Mars a smelo si žeriete a žeriete, lebo aj o tom sú Vianoce. A tu prichádzame k novému heslu: "Na nový rok v posilke každý siahne po činke"!


Snáď vás článok zaujal a pobavil. Už mám pre vás iba jeden odkaz - Šťastné a veselé!! Majte sa radi, buďte k sebe dobrí, jedzte koľko chcete a nestresujte kvôli neumytým oknám alebo zašpinenému tričku. Vianoce sú o POHODE. Veď ako sa to hovorí? Aha - "Načo toľko upratovať? Veď aj Ježiško sa narodil v maštali, tak nech má prirodzené prostredie, keď k vám príde..." ;-)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára