štvrtok 6. augusta 2020

Rozhovor: Dede Vyšňovská o svete módy, Miss, ekológii aj TikToku

Ahojteee, opäť na mojom blogu nastal čas na rozhovor so zaujímavou osobnosťou 😊. Tentoraz som vyspovedala fashion instagramerku, bývalú Miss a skvelého veselého človeka v jednom - Denisu "DeDe" Vyšňovskú. Čo prezradila o procese tvorby jej krásnych (nie len) outfitových "insta fotiek", móde na Slovensku ale aj ekológii, cestovaní či hejteroch na sociálnych sieťach si môžete prečítať v nasledujúcich riadkoch 😉.



Viacerí si ťa pamätajú ešte ako víťazku Miss Universe 2015. Ako s odstupom času vnímaš svoju účasť na Miss? Čo ti to prinieslo a čo možno naopak vzalo?

Najvtipnejšie na tom je, že ma už viac vnímajú ako MŇA – DeDe, pojašenú DeDe :-D a nie víťazku Miss Universe, dokonca veľa ľudí to zistí až po čase, vraj si mysleli, že to mám na IG v Bio napísané len tak :-D s odstupom času to vnímam ako super skúsenosť, ale oťukávať som sa začala až po súťaži, veľa mi pomohlo aj celosvetové finále v Las Vegas, ktorý by som chcela absolvovať ešte raz a niečo by som urobila úplne inak :-) mne osobne to viac prinieslo ako vzalo, vždy vo všetkom hľadám len pozitíva a určite som sa vďaka Miss Universe odhodlala presťahovať z, povedzme si naozaj mini mesta Prievidza, do Bratislavy. Spoznala som veľa ľudí a naučila neveriť každému, čo beriem ako najväčšie poučenie! Takisto hovoriť NIE, čo mi niekedy nejde, ale určite ho hovorím častejšie ako predtým :-D verím, že keby ma priateľ nedokope ísť na casting, bola by som úplne iná, síce sa moja osobnosť po výhre nezmenila, nikdy som zo seba nechcela namyslenú primadonu...ale bola by som také malé kuriatko z Prievidze, čo len sníva a neplní si sny.



Ak nerátame tvoj premakaný instagramový profil, venuješ sa ešte stále modelingu? Fotíš alebo predvádzaš?

Jéééj, ďakujem za takéto prídavné meno :-D modeling už vôbec nie, na Slovensku sa o modelingu ani nedá hovoriť, to je len nejaké BMD a tu sme skončili...chýba mi viac takýchto akcií, viac spoločenských akcií pre ľudí čo milujú módu, celkovo sa na SK nič nedeje a chcelo by to viac akcie, viac sa odviazať z tej našej komfortnej zóny :-P ale raz za čas sa na nejakej prehliadke objavím, priznám sa, že pred pár dňami som si hovorila, že čo by bolo, keby naozaj počas školy odídem niekam do zahraničia :-) mám síce 25, ale modeling sa dá robiť v každom veku :-) takže, človek nikdy nevie a teraz sa modelkami aj tak stávajú skôr IG hviezdy ako reálne modelky, čo mi príde skôr smutné :-(


Tvoj profil na instagrame ocenila aj porota v ankete Superbloger roka, kde si získala v kategórii Fashion cenu za sociálne siete. Čo pre teba znamená toto ocenenie?

V prvom rade som to vôbec nečakala, aj keď si každý po prečítaní tejto vety povie: „Určiteee...nech neklame!“ a neklamem, ja som na seba maximálne prísna a často si spätne pozerám fotky a ohŕňam nad nimi nos :-D je to pre mňa veľká pocta, roky sme fotili len tak, bez nejakej vidiny, či z toho niečo niekdy bude a či to niekoho bude baviť, preto ma to veľmi potešilo, až mi ubehla slzička :-) veď nás ohodnotila porota, osobnosti, ktoré sa v tomto pohybujú a vyznajú sa! Samozrejme, neznamená to, že poľavím, práve naopak to beriem ešte ako väčšiu zodpovednosť, zodpovednosť obstáť si toto ocenenie :-) vždy sa snažíme zdokonaľovať a sami s priateľom vidíme ten posun, ktorý je vidieť mesiac čo mesiac, i keď teraz sa to trošku pozastavilo, ale verím, že sa vrátime onedlho do bežného života :-)



Tvoj skvelý vkus pre módu môžeme denne sledovať na instagrame. Viacerých pravdepodobne zaujíma koľko tvoje kúsky stoja či kde najradšej nakupuješ. Prikláňaš sa skôr ku drahším kúskom od rôznych dizajnérov alebo nemáš problém nakúpiť aj v "sekáči"? Máš nejakú obľúbenú značku oblečenia či doplnkov?

Určite každého teraz prekvapí veta, že NENAKUPUJEM VEĽA :-D aj keď to tak možno nie je vidieť, ale veľa vecí „sedí“ v mojej skrini už roky a vždy sa dajú nakombinovať tak, aby vyzneli inak :-) samozrejme mám aj spolupráce, kde sa prikláňam skôr k tomu, že si outfity zapožičiam pre inšpiráciu a aby mi „nestáli“ nečinne v skrini. Veď koho by bavilo sa pozerať na rovnaké kúsky celý rok, určite musím prichádzať aj s novými outfitmi, keďže dievčatá si dané kúsky chcú aj kúpiť a nosiť, no tie moje niekoľko ročné už nikde nezoženú :-) drahé neznamená vždy kvalitné a naopak platí „nie sme takí bohatí, aby sme si kupovali lacné veci“ či stoja moje vysnívané šaty 15€ alebo 200€ pozerám sa hlavne po kvalite, v obchode podrobne skúmam látku, čítam si visačku so zložením, poriadne sa v tom pootáčam v kabínke, popremýšľa k čomu si to oblečiem a podľa látky viem, ako dlho kúsok vydrží, či sa bude zatrhávať alebo naťahovať a po pár noseniach stratí tvar :-( nájdu sa u mňa drahšie kúsky, kúsky z bežných reťazcov, čosi aj zo slowfashion, ktoré rada podporujem a aj sekáčové úlovky, ktorým som prišla na chuť až nedávno, keďže som si tam nikdy nič nedokázala nájsť a všetko bolo veľké :-D alebo značne zničené a obnosené...nemám extra obľúbené obchody, ale najčastejšie mám kúsky z Magenta Fashion, Promod, Chantall, od Severanka (slowfashion), túžim po šatách od Vivien Mihalish, mám krásne kúsky od A la Magdalena, Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Maje, Joseph Janard, raz za čas navštívim Asos, pekné kúsky sa dajú nájsť aj v KiK a mohla by som ešte pokračovať :-P



Prezraď nám proces vzniku bežnej outfitovej fotky z tvojho instagramu. Hľadáš vopred miesta na fotenie outfitov alebo to veľakrát necháš len náhodu? Kto ťa fotí a kto ti fotky upravuje? Koľko to celé trvá od výberu outfitu až po zverejnenie hotovej fotky?

Jóóój..toto je zdĺhavá príprava :-D skúsim to teda dať nejako zjednodušene dokopy :-)

V prvom rade je dôležitý outfit, ten buď vykutrem u seba v skrini, niekedy sedím na posteli s otvorenými ústami a čumím do blba aj hodinu :-D inokedy vymyslím super kombináciu aj za 1 minútu v sprche :-D inokedy musím zájsť do obchodu, s ktorým spolupracujem po nejaký ouftit a tam väčšinou strávim hodinku-dve kombinovaním a vymýšľaním, už len toto je zdĺhavý proces :-D dopredu si premýšľame kam pôjdeme, či ostaneme v BA alebo pôjdeme do Trnavy, Rustu alebo Viedne, čiže cesta na dané miesto tiež niečo trvá a hlavne stojí. Ak sme na mieste, nasleduje hľadanie dokonalého spotu, riadime sa aj svetlom, musí byť priaznivé :-D žiadne prepálené miesta alebo fotenie v tieni, niekedy nachodím v podpätkoch aj kilometer-dva aby sme našli dokonalú lokalitu, fotenie trvá 20-30 minút, niekedy sme sa trápili aj hodinu a pol :-D počas dňa dokážeme odfotiť 3 maximálne 4 outfity, aj to len keď sa podarí, pri poslednom väčšinou vyzerám ako vycucnutý slíž, vlasy kadejako stoja, mejkap už neexistuje a slnko zapadá. Odjakživa ma fotí priateľ, ktorý predtým nedržal zrkadlovku v rukách :-D nejako sme sa to spolu naučili a musím povedať, že to musí mať aj v sebe! Nie každý dokáže zachytiť na fotke peknú kompozíciu, pracovať so svetlom alebo ju odfotiť ostrú, za jedno fotenie mám maximálne 3 fotky rozmazané :-) takže mu musím zatlieskať! Nasleduje cesta domov, väčšinou odfotíme k jednému outfitu 50 – 150 fotiek, čiže to si vynásobte 3x outfitom :D všetky fotky musím pretriediť a vybrať tie najlepšie, väčšinou si prehadzujem 5 fotiek a lámem si hlavu nad tým, ktorá je lepšia :-D fotky upravujem iba ja, fotenie mu ide od ruky, ale úprava? hm.. :-D ja som prvý krát otvorila Photoshop a Lightroom a bez Youtube návodu som upravila fotku do 30 minút, tieto technické veci mi vždy išli a dosť ma bavili. Čiže nasleduje úprava fotky, tá trvá minimálne 20-30 minút, ak si vymyslím niečo zložitejšie alebo je dosť osvetlené, pri takej fotke sa trápim s úpravou aj hodinu či viac, aj keď to tak možno nevyzerá :-D nasleduje text k fotke, ktorý píšem vždy pred publikáciou, príde mi to osobnejšie a vyjadrím vtedy svoj aktuálny pocit :-) ten píšem tak 10-45 minút, podľa toho, či mám akurát spisovateľskú chvíľku alebo ma nič nenapadá :-D a ťahám to z päty :-P húúúps...asi som to až moc natiahla, ale ku konkrétnemu času, už dávnejšie som sa zamýšľala, čo trvá urobiť jednu fotku a všetko čo som vyššie spísala, som raz tak z hlavy spočítala a niekedy trvá urobiť jednu fotku aj s vymyslením outfitu, nafotením, cestou na miesto fotenia, pretriedením fotiek, úpravou a publikáciu s textom, vyšlo to aj na 5-6 hodín a to som tam nezapočítala teda aj nápad na fotku, nie je to teda len o tom, že idem von a odfotím sa, to bolo kedysi, teraz je to úplne inak :-)




Tvoju kreativitu a zmysel pre humov môžeme vidieť aj na platforme TikTok vo forme rôznych (hlavne zábavných) videí. Ako si sa k tomu dostala a nakoľko aktívne sa tomu venuješ?

Ja ani neviem ako mi napadlo, stiahnuť si appku TikTok :-D v roku 2014 som si ju nainštalovala a po pokuse urobiť trendy videjko som to radšej vymazala, o pár rokov som našla nejaké video na IG a opäť zavítala teda na túto aplikáciu, kde som už mala založený účet a pamätala som si heslo. Spatlala dokopy nejaké video na zvučku Havana od Camila Cobelo (či ako sa píše) a vyzeralo to celkom zaujímavo, malo aj niekoľko lajkov či pekných komentárov, natočila som ďalšie, ďalšie a nejako ma to pochytilo, mojim sledujúcim čo tam denne pribúdali sa to veľmi páčilo a zrazu začali byť moje videá virálne :-D ani neviem ako :D videá, ktoré som točila na začiatku som zamenila za vtipné príhody zo života :-) i keď nie som veľmi aktívna, IG mi zaberá najviac času, ale po novo algoritme začínam uvažovať, že sa TikToku začnem venovať na dennej báze, videá ma vždy bavili a o strihu ani nehovorím, začínam to praktikovať aj na IG :-) uvidíme čo bude o rok, ale myslím si, že TikTok má veľkú budúcnosť



S úspechom prichádza aj závisť a negativita. Stretla si sa už na internete s "hejtermi" a vyslovene negatívnymi názormi na svoju osobu? Ak áno, ako si to vnímala? Dá sa na niečo takéto zvyknúť?

Na počudovanie som si za celý čas na IG alebo TT našla toľko hejtov, ktoré spočítam na jednej ruke, nad niektorými som mávla, iné zaboleli. Keď mi prišiel hejt s obsahom „Si trápna“, zasmiala som sa nad tým, no už som si prečítala aj správu so znením „To čo robíš je zbytočné“ a toto po niekoľkých rokoch snahy naozaj zabolí :-( či sa na to dá zvyknúť? Každá osobnosť je iná, niektorí to vôbec neberú vážne a robia si z toho srandu, niekto, tam patrím aj ja, sa niekedy nad hejtom zasmejú a inokedy začnú o sebe pochybovať a potom je tu skupinka ľudí, ktorým takéto spravy môžu naozaj ublížiť! Nemyslím si, že sa na hejty dá úplne zvyknúť, záleží od osobnosti


Z tvojich fotiek je vidieť, že rada cestuješ a spoznávaš nové miesta. Ktoré miesta máš vo "wishliste" a chcela by si ich navštíviť (a prečo)?

Ja chcem vidieť celý svet! :-) keď cestujem, cítim sa úplne inak, akoby ani problémy neexistovali :-) medzi môj najväčší sen patrí Amerika! Ja som od strednej fičala na MTV a sledovala ich život, páči sa mi akí sú, takí, jednoduchší, ale nie v zlom, neriešia tak ako my :-) mám sen, žiť v NY alebo LA alebo San Francisco...no hocikde, kľudne aj v Kanade, jednoducho si chcem vyskúšať ich život a tak nenápadne sa potulovať pri tých „natáčacích mestečkách“ aby si ma tam všimol nejaký režisér :-D :-D a mne sa splnil môj ďalší sen, stáť s Oscarom v ruke na pódiu a ďakovať :-D hahahahhahaha :-D toto sa asi nikdy nestane, ale zahrať si vo filme nie je až tak nereálne :-P
inak som ešte nebola v Londýne, Amsterdame, no jednoducho ja chcem pobehať všetko, čiže nemám konkrétny „wishlist“ ale čo uvidím, to uvidím :-) aj na Madagaskare raz budem splašene pobehovať a jasať od nadšenia :-P



Si fanúšičkou "zero waste" a šetrenia životného prostredia. Myslíš si, že je táto tematika na Slovensku dostatočne známa alebo by to chcelo väčšiu osvetu? Čo by si ľuďom poradila - kde začať, ak chcú svojím kúskom prispieť k šetreniu životného prostredia? Slováci sú väčšinou voči takýmto záležitostiam dosť ľahostajní…

Myslím si, že o „zero waste“ alebo ekológii vie určite veľa ľudí alebo o tom počuli, no záleží na tom, ako sa k tomu stavajú. Často počúvam vetu, ja nič nezmením, vtedy by som najradšej vystrelila na Mesiac :-D určite treba o tejto problematike čo najviac hovoriť! Preto sa okrem povrchnej módy u mňa nájdu aj témy o životnom prostredí. Nie je mi to vôbec ľahostajné a ničíme si tým svoj budúci život a život ďalších generácií! A nielen to! Kde sú zvieratá, ktoré na to doplácajú najviac, toto je téma na samostatný článok a ťažko sa o tom píše :-D ale určite treba začať pri správnom triedení odpadu, redukcii a obmedzení nakupovania plastových fliaš a produktov v jednorázových obaloch, veď aj rajčiny sa dajú kúpiť bez zbytočného plastu. Ďalším krokom je nakupovanie v Bezobalových obchodoch, ako je napríklad U Vážky, nájdete tam úplne všetko, od múky, cez korenia, čokoládu, pracie prostriedky, až po dekoratívnu kozmetiku! Nie je to vôbec ťažké, treba len chcieť a zaujímať sa! :-)




Čo považuješ za svoj najväčší životný úspech? Aké sú tvoje plány do budúcna?

Och túto otázku nemám rada :-D ale ja za svoj úspech považujem to, aká som. Niekedy až extrémne naivná, dôverčivá, ale naopak úctivá, nesnažím sa ľuďom ubližovať, vždy som chcela vo svojom živote pomáhať, ešte pred Misskou som bola pomocníčkou nejaký ten rok v nadácii, kde sme chodili do detských domovov a zabávali deti, či sme robili spoločnosť ženám v ťažkých situáciách, ktorým bolo ubližované. Pripravovali sme pre týchto ľudí akcie, kde sme vytvorili program a tak im spríjemňovali dni :-) samozrejme bez nároku na akýkoľvek honorár :-) veľmi rada by som sa k tomu vrátila, už dlho uvažujem nad nejakou organnizáciou, vždy som chcela vytvoriť domovy pre ženy s deťmi alebo bezdomovcov, ktorí sa naozaj snažia svoj život zmeniť! :-) inak uvažujeme nad životom v zahraničí, ktorý chceme spojiť napríklad so zbieraním odpadkov na plážach, v lesoch, či pomoc pri výdaji jedla pre bezdomovcov. No jednoducho vždy ma situácia vo svete zaujímala a ako malá som písala pesničky o nespravodlivosti, že veľa ľudí nemá čo jesť, to je len niečo čo si pamätám :-D takže verím, že raz nejakým spôsobom budem dosť ľudí urobiť aspoň o trošku šťastnejších, napríklad aj jednoduchým úsmevom v obchode pri nákupe zeleniny, aj to niekedy dokáže pomôcť :-) nemám extra plány, skôr žijem to čo je teraz a mám len sny, ktoré uvidíme, či si raz splním, ale ten život v zahraničí nás láka čoraz viac :-)




Zdroj fotiek:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára