nedeľa 17. mája 2020

Rozhovor: S PauliBeauty nielen o youtube


PauliBeauty alebo Paula Babocká sa YouTube videám venuje už dlho a jej kanál sa teší veľkej popularite.
Čo všetko prezradila nielen o sebe, ale aj o instagrame a svojom živote nastávajúcej mamičky, sa dozviete v tomto rozhovore 😊




Ako dlho sa venuješ blogovaniu / Youtube? Ako si sa k tomu dostala?

Youtube kanál PauliBeauty som si založila v roku 2016 po tom, čo som spomenula môjmu manželovi, že to bol vždy taký môj malý sen, lebo zahraničné youtuberky som sledovala už od roku 2009. V tých časoch som však bola ešte na strednej, pochádzam z malého mesta Krupina na strednom Slovensku, a hanbila som sa pridávať videá na internet, lebo "čo si iní ľudia pomyslia" :D Teraz som sa už chvalabohu vymanila z tohto nastavenia a robím čo ma baví. 

Keď som to teda povedala môjmu drahému, ten ma k tomu tzv. doťukol a podporil ma, predtým som sa s takým povzbudením nestretla ani u kamarátov ani nikde inde. Začala som teda pridávať videá najmä z oblasti beauty - líčenia, recenzie atď. len tak pre radosť a publikum sa mi pomaličky zbieralo. Teraz sa však môj obsah posunul skôr do lifestyle tém a môj kanál hovorí skôr o mne a mojom živote ako o produktoch :)


Čomu sa venuješ radšej - instagramu alebo Youtube kanálu a prečo?

Na oboch platformách mám rada kontakt s mojim publikom. Keď by som si však mala vybrať, tak by som uprednostnila Youtube alebo IG storky - tu najviac cítim spätnú väzbu od ľudí a myslím, že aj oni viac vnímajú mňa, moju osobnosť a je to celé také skutočnejšie. Navyše udržiavať si krásny blogerský instagram je fakt drina. Dnes je latka nastavená tak vysoko, že mám pocit, že u niektorých blogeriek je ich insta feed skoro profesionálny foto editorál, klobúk dolu týmto šikovným kočkám! K tomu, aby bol aj u mňa taký dokonalý, by som potrebovala zamestnať fotografa na polovičný úväzok, lebo sama také krásne fotky robiť neviem :D Stále verím, že ľudí osloví aj ten pocit reálneho života, ktorý sa snažím na mojom feede zachytiť.   


Kde berieš inšpirácie na nové videá?

Všade okolo seba :) Veľmi často prichádza aj od mojich sledovateliek cez komentáre či správy na IG alebo FB. Podnety chodia najmä do formátu Kávička s Pauli - kde rozoberáme rôzne lifestylové témy ako vzťahy, ambície a ženský svet tak celkovo. Občas ešte zaradím na môj kanál aj beauty obsah v podobe recenzií alebo mojich obľúbených produktov, momentálne však tvorí tematicky menšinu z videí na PauliBeauty. Samozrejme najpopulárnejšie sú momentálne vlogy - video denníčky môjho každodenného života. Občas sa čudujem, že to ľudí až tak zaujíma, lebo nepovažujem svoj život za nejaký výnimočne odlišný od iných, ale samozrejme záujem ma teší a pokiaľ to ľudí baví pozerať, budem vlogy točiť.  



Je pre teba dôležitá komunikácia s tvojimi sledovateľmi? Berieš ohľad aj na ich pripomienky, nápady? 

Veľmi dôležitá, lebo obsah na kanál tvorím hlavne pre nich, preto chcem, aby som pridávala videá, ktoré ich budú zaujímať. Už viackrát sa stalo, že som natočila video na podnet jednej či viacerých sledovateliek. Robí mi radosť, keď si videá samé pýtajú :)


Stretla si sa už s nejakou formou kyberšikany alebo vyslovene hejtermi?

Kyberšikana je asi silné slovo, s tou som sa vyslovene nestretla a myslím, že za to môžem vďačiť najmä môjmu "vyspelejšiemu" publiku 18- 35 rokov. Samozrejme vždy sa nájde nejaká osoba, ktorej nie som sympatická alebo má potrebu ma zhodiť a skritizovať v komentári pod videom alebo do správy. Vždy si však poviem, že za tým komentom je veľká frustrácia danej osoby a smutný človek, keď si dá námahu napísať niečo škaredé človeku, ktorého osobne vôbec nepozná. V konečnom dôsledku, však jej slová reálne nemajú žiadny dopad na môj život. Zamrzí to, ale keď sa na to pozriem čisto štatisticky, tak 95% mojich komentárov je veľmi pozitívnych, za čo som naozaj veľmi vďačná a na to sa snažím sústrediť. 


Je Youtube niečo, čo ťa aj živí alebo je to iba hobby popri oficiálnej práci?

Spočiatku to bol čisto len koníček, nezačínala som so zámerom zarobiť na Youtube veľké prachy, to sa ani momentálne nedeje :D. Avšak posledné dva roky to tvorí jednu z častí mojich príjmov. Ako youtuber zarábam na tzv. monetizácii mojich videí - čiže z youtube reklamy, ktorá vyskočí pred, počas či po videu. Sú to však malé peniaze a na mesačnej báze by som z toho nevyžila, a to ani veľmi skromne :D. Navyše ak má niekto nainštalovaný Adblock, nemám z toho sledovateľa "žiadne peniaze". Ďalšou časťou príjmu z blogovania sú platené spolupráce s firmami či značkami. V týchto som však opatrná a nikdy by som nechcela marketovať niečo, čo by som neodporučila vlastnej sestre. Navyše mám pocit, že sledovatelia toto už silno vnímajú a ja si radšej udržím ich dôveru ako by som sa mala stať zapredancom za super prachy na krátky čas. Myslím však, že Youtube má pre mňa najmä nepriamu formu zárobku - je to perfektný nástroj na marketing či už mňa samotnej a mojich služieb - líčení, kurzov líčenia, ktoré som organizovala alebo ako vizitka mojich schopností - napr. na základe môjho pôsobenia na youtube a sociálnych sieťach ma prijali do terajšej práce. Marketingoví manažéri si veľmi vážia takéto reálne skúsenosti. 



Stretávaš sa s oslovením "youtuberka" v spojitosti so svojou osobou? Ak áno, ako to vnímaš?

Skôr sa stretávam s oslovením Pauli Beauty :D čo je v reálnom živote dosť komické. Uchytilo sa to nielen u nás v rodine, ale aj v mojej práci. Vždy sa na tom dosť zabávam :D. 


Z mnohých beauty či lifestyle blogeriek sa s príchodom ich prvého potomka automaticky stávajú mama blogerky. Ako to vnímaš ty? Plánuješ sa aktívne venovať aj mamičkovským témam alebo ich iba sem-tam spomenieš v rámci bežných záležitostí, ktoré by mohli byť pre tvoje sledovateľky zaujímavé?

Myslím, že všetkého veľa škodí a tak ako som sa doteraz venovala všetkému, čo ma baví a zaujíma, tak to bude aj s mamičkovskými témami. Nechcem mojich sledovateľov týmto presýtiť, lebo rozumiem, že nie všetci majú deti alebo sa o tieto témy zaujímajú. Určite to však bude súčasťou môjho života, preto sem-tam aj taká téma príde.



Nakoľko sa venuješ a vyznáš v líčení a kozmetike? Je to niečo, čo ťa baví a zaujíma alebo to berieš skôr iba ako bežnú súčasť života normálnej ženy?


Líčenie a skrášľovanie bolo vždy významnou súčasťou toho kto som. Do školy som vždy meškala, kvôli tomu, že som sa ráno pridlho líčila :D. Mám absolvovaný aj kurz profesionálneho líčenia a veľmi rada líčim nielen seba, ale aj moje klientky - nevesty, družičky, jednoducho všetky ženy, ktoré sa chcú dať skrášliť. Milujem ten pocit, keď sa po nalíčení pozrú do zrkadla a je na nich vidieť, že sú spokojné a cítia sa krásne. Pri tomto momente som vždy trošku nervózna, lebo prirodzene chcem, aby sa im líčenie páčilo. Viem, že sa v líčení vyznám asi viac ako priemerná žena, ale nepokladám sa za nejakú vševediacu odborníčku. To čo viem, však rada odovzdám či už na mojich kurzoch alebo vo videách. 




Čo je podľa teba merateľom atraktívnosti instagramového profilu? Čo si myslíš, že ľudí najviac zaujme? Kvalitné fotky, zladený "feed" alebo niečo iné?


Momentálne je preraziť na instagrame veľmi ťažké kvôli algorytmu, ktorý menším účtom až tak nepraje. Myslím, že najviac ľudia vyhľadávajú estetično zmiešané so štipkou reálnosti. Krásne fotky sú základ, lebo to presvedčí sledovateľa, aby klikol na follow. Keď však bude každý post na profile spolupráca alebo súťaž, bude to vytvárať dojem toho spomínaného zapredanca. Myslím, že ak chce byť niekto na IG úspešný, musí komunikovať so svojim publikom a vytvárať na svojom profile pridanú hodnotu - to môže byť pri každom blogerovi niečo iné. Rovnako si myslím, že počet sledovateľov či lajkov nemá až takú dôležitosť, aká sa mu prikladá. Sledovatelia sa dajú kúpiť alebo rýchlo nazbierať pri neustálych súťažiach. V mojich očiach má najväčšiu hodnotu tzv. engagement - čiže zapojenie reálneho publika, komunikácia s nimi a vytváranie komunity. Viac ako na čísla ako počet lajkov a sledovateľov, by sa malo prizerať na tento aspekt každého blogera a aj firmy by to mali dôkladnejšie vnímať. To hovorím aj zo skúsenosti z pozície social media špecialistu, kde som do nedávna pôsobila. Komunita a "verné" publikum sú najcennejšie nástroje, ktoré bloger má. 



Máš nejaké ciele a sny čo sa týka tvojej kariéry v blogerskej sfére?


Uvidíme čo moje blogovanie prinesie. Teraz s nástupom na materskú budem mať snáď viac času sa mu venovať. Bude príležitosť tvoriť lepší a zaujímavejší obsah, kde budem môcť dať oveľa viac svojej energie ako tomu bolo doteraz popri zamestnaní. Čo sa týka nejakých mét, rada by som sa prehupla cez magickú 10 000 sledovateľov na Youtube aj na Instagrame, bol by to pre mňa dôkaz toho, že to čo robím, robím dobre. Avšak neplánujem vytvoriť nejakú masívnu kampaň, ktorá by mi urýchlila splnenie tohto cieľa. Chcem aj naďalej robiť to, čo doteraz a veriť, že to osloví aj ďalších ľudí :) 





Paulínke ďakujem za rozhovor a verím, že vy ste si ho rady prečítali a dozvedeli sa o tejto zaujímavej šikovnej osôbke čosi viac 😊.
Vidíme sa už čoskoro pri ďalších článkoch.
Pekný deň,



1 komentár: