sobota 27. januára 2018

7 tipov ako zabaviť dieťa

Ahojte, mamičky!
Určite poznáte tie situácie, keď sa už dieťa zahrá so všetkými hračkami, čo doma má; v celom byte/dome máte neuveriteľný bordel, ale ono sa už proste nudí lebo už nevie čo by od radosti vymyslelo... potom je už rad na vás, aby ste mu vymysleli nejaké aktivity a hry, ktorými ho zabavíte, keď už nič iné nezaberá. Pár takýchto domácich tipov na zábavky, ktoré letia u nás, vám teraz ukážem v tomto článku.
Moje šidlo má 14 mesiacov, ale myslím, že viaceré z týchto zábaviek sú vhodné aj pre staršie či mladšie deti...


Tip č. 1: Hry s loptičkami
Ak aj vy máte doma loptičky, ktoré sa zvyčajne predávajú k rôznym druhom bazénikov a nádob, určite ich treba využiť aj na iné zábavky, ako iba na rozhadzovanie a bláznenie. Ja som raz dávno videla na nejakom zahraničnom "mommy blogu" hru s loptičkami, kde jedinou pomôckou bola lepiaca páska. Už vtedy ma to zaujalo a zapamätala som si to, že to raz určite vyskúšam, keď už budem mať vlastné dieťa. A tie časy konečne nastali ;-) Princíp je veľmi jednoduchý - prilepiť pás lepiacej pásky o dva body a potom už len lepiť naň odspodu loptičky. Presúvať, vymieňať, odliepať, priliepať, prípadne zoraďovať podľa farieb... možností, čo môže dieťa pri tejto hre všetko robiť, je veľa...






Druhá hra s loptičkami je nesmierne jednoduchá. Neverili by ste, čo u nás dokáže obyčajná krabica z jogurtov :D Dajú sa do nej ukladať loptičky a potom vysýpať a tak dookola a dookola... skúste to, možno to zaujme aj vaše dieťatko ;-)





Tip č. 2: Učíme sa ako robia zvieratká
Miško je veľký milovník zvieratiek (obľúbené sú mačka, ovečka a sliepka). Teraz už máme aj knižky, kde sú zvieratká, no predtým sme ešte nijaké nemali a tak som mu vyrobila mini knižku s reálnymi obrázkami rôznych zvierat, na ktorých sme sa učili aký zvuk vydáva ktoré zvieratko. Táto knižočka je takmer vždy zaručená zábavka na dlhší čas. Ak nemáte nijaké zvieratkové knižky, stačí iba vytlačiť obrázky alebo iba ich ukazovať niekde na internete a podľa mňa sa tým určite zabaví takmer každé menšie dieťatko okolo roka. Veď zvuky ako "", "" či "hav" sú v tomto veku u detí veľmi obľúbené.
Na výber je už dnes samozrejme aj množstvo elektronických hračiek a knižiek, kde sú zvieratká vydávajúce zvuky. Každý si môže vybrať podľa svojho gusta...





Tip č. 3: Domáce práce
Pokiaľ mi je známe, veľká väčšina maličkých detí sa dokáže zabaviť pri domácich prácach. Stačí k tomu napríklad utierka na prach, metla, malá metlička so smetáčikom, vysávač, mop alebo čokoľvek iné. Ja mám odskúšané všetko. Keď Miško vidí, že vysávam, musí aj on. Keď vidí, že utieram stôl, jednu handričku musí mať aj on a utiera popri mne. Stačí mu, že len zazrie v rohu šatníka vysávač, už robí "huu" a čaká, kým ho zapnem, lebo sa mu to strašne páči :D
Miško je dokonca schopný sa hrať aj pri vešaní prádla. Kým ja vešiam, on mi roznesie veci z prádelného koša po celej izbe a tak sa naháňame, kým to ja všetko nepozbieram a on všetko neodnesie a tak... :D
Ak ste ešte neskúsili zabaviť dieťa týmto spôsobom, určite vám to odporúčam...
Miško už dostal dokonca aj mini lopatu na odhŕňanie snehu, lebo s ockovou veľkou to išlo akosi ťažko... :D
...kiežby mu to ostalo a pomáhal by mi aj ako protestujúci pubertiak :D Môžem snívať, že? ...




Tip č. 4: Hrnce
Od domácich prác prejdime plynule k inej "domácej" hre. Povedzme si otvorene, ktoré dieťa okolo roku by nebavilo hrať sa s hrncami a rozhádzať pol kuchyne? Toto je jedna z ďalších odskúšaných činností, ktoré zabavia na dlhší čas. Samozrejme, použiť sa dajú aj rôzne misky a nádoby, plastové poháre či lyžičky, naberačky, sitká a čokoľvek, s čím sa dieťa môže bezpečne zahrať.
Popri týchto hrách sa dá dobre naučiť ako sa dá napapať alebo ako používať pohár na pitie. Napríklad stačí ak si zoberiete jednu lyžičku s miskou a budete kŕmiť plyšáky a potom ich uložíte spinkať, atď...




Tip č. 5: Štipce
Ďalšia totálna primitívnosť, ktorá dokáže dieťa zaujať. So štipcami sa tiež dá robiť všeličo. Buď len presýpať a prehadzovať, ale zaštipcovať okolo misky alebo čohokoľvek iného, nech si ich dieťa "odštipcúva"; zaštipcovať na šnúru; rozdeliť vo viacerých misiek a premiestňovať alebo pridať aj nejakú lyžicu a "variť ich",... Pre staršie deti, ktoré už chápu farby je možnosť aj nejaká farebná montessori hra, trebárs vytlačiť na hrubší papier (alebo ak to chcete trvácnejšie - ušiť z farebných látok) farebné štvorce a priraďovať k nim štipce tej farby. Možností je veľa, stačí len trochu kreativity. Aj na internete určite nájdete viacero nápadov...






Tip č. 6: Klávesnica
Je zázračné, čo dokáže jedna obyčajná klávesnica od počítača. A je neuveriteľné ako dlho do nej (moje) dieťa dokáže šťukať. Úplná blbosť, no zabaví. Keď už neviete čo, skúste nájsť nejakú starú klávesnicu a uvidíte. Možno sa aj vaše dieťa pri tom zabaví...


Tip č. 7: Domčeky z leporela
Leporelové knižky sa dajú využiť aj inak ako iba na čítanie. Čo takto stavať si z nich domčeky? Spájať ich, prekladať, vstupovať do nich, vystupovať, prekračovať, robiť malé aj veľké domčeky, ... Také jednoduché a pritom taká super zábavka! ;-)
Miško pri tejto hre vydrží naozaj poriadne dlho. Ale aj tak sa mu najviac ráta, keď sa zapojím aj ja a on stavia domčeky okolo nás ☺
Jednoznačne odporúčam!!







...možno ste už vyskúšali aj všetky z mojich tipov. Možno zaberajú a možno nie. Možno si poviete, že sú to len úplne blbosti, ktoré vaše dieťa určite zabaviť nemôžu. Ale za pokus to stojí, nie? ;-) Možno som vás niektorými našimi hrami inšpirovala... 
Ak máte niečo, čo letí ako zábavka u vášho dieťatka, napíšte mi, rada sa inšpirujem ☺

Chystám už aj rôzne ďalšie zaujímavé články ohľadom detí. Tešiť sa môžete na ďalšie výsledky ankiet (ak ste ešte nečítali tú plienkovú - klik sem), článok o montessori hračkách či tipy na výlety s malými deťmi...

Na dnes je to odo mňa všetko...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára