pondelok 6. novembra 2017

4 pravidlá ako sa šetrne starať o jemné vlasy

Ako som už spomínala v nedávnom článku o Milva šampónoch (ktoré vám určite všetkým vrelo odporúčam), moje vlasy sú jemné, krepovité, lámavé a riedke. Tento typ vlasov si vyžaduje špeciálnu starostlivosť. Dnes ale nebudem písať nič o kozmetike a šampónoch. Poviem vám len pár pravidiel, ktoré by ste rozhodne mali dodržiavať, ak sú vaše vlasy podobné ako tie moje...

Pravidlo 1: Bez vysokých teplôt!
Ak si svoje jemné, poškodené vlasy často fénujete, použite na to studený vzduch. Takmer každý novší fén už má aj možnosť nastavenia teploty fúkajúceho vzduchu. Využite to. Studený vzduch vám vlasy vysuší rovnako ako horúci, ibaže šetrnejšie. Tak ako fúkanie horúcim vzduchom, aj žehlenie vlasov pod vysokými teplotami je pre jemné vlasy so sklonmi k ľahšiemu poškodeniu veľké riziko. Ak už vlasy nutne potrebujete žehliť, použite na to radšej hrebeň a fén so studeným vzduchom. Napríklad Oriflame mal dávnejšie v ponuke skvelý hrebeň vhodný na tekéto "studené žehlenie" (viď obrázok nižšie). Navyše, z môjho pohľadu je táto možnosť pre riedke vlasy bez objemu oveľa vhodnejšia, keďže žehlička vlasy úplne "pricapí", zatiaľ čo týmto spôsobom ich budete mať nielen rovné, ale aj objemné. To isté platí aj pri natáčaní vlasov. Dnes už poznáme x spôsobov natočenia vlasov bez použitia kulmy alebo natáčania žehličkou. Odporúčam napríklad natáčanie vlasov na čelenku alebo ponožkové natáčanie (pozrite si videá na youtube, je ich tam kopec ku obom spôsobom. Ja som skúšala oba a oba aj naozaj zaberajú a vytvoria pekné vlnky)

Pravidlo 2: Po umývaní vlasy nikdy nešúchajte o uterák!
Pre suché, lámavé, krepovité vlasy či rozštiepené končeky je toto úplný zabijak! Po umytí vlasy len jemne "postláčajte" v uteráku a nechajte voľne usušiť, bez akéhokoľvek šúchania o uterák. Z tohto pravidla môžeme plynule prejsť k ďalšiemu...

Pravidlo 3: Nikdy nečešte vlasy za mokra!
Tiež si tým môžete spôsobiť akurát ich lámanie a štiepenie, keďže na rozčesávanie mokrých vlasov treba použiť určitú silu. Trpezlivo počkajte kým vyschnú aspoň z väčšej časti alebo ich vyfúkajte studeným vzduchom a tak učešte.

Pravidlo 4: Na rozčesávanie použite kefu...
...nie obyčajný hrebeň s pár "zúbkami". Verte mi, sama som veľmi dlho robila túto chybu. Myslela som si, že keď mám vlasy veľmi riedke, žiadnu kefu nepotrebujem. Obrovský omyl! Hrebeňom som si vlasy vždy iba šklbala a bolo náročné ich rozčesať a výsledkom bolo kopec vypadaných a polámaných vlasov. Keď som prešla na kefu, cítila som sa akoby som objavila Ameriku :-D

Verím, že som vám týmto článkom pomohla. 
Prajem pekné popoludnie ;-)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára