utorok 29. septembra 2020

V zdravom tele zdravý duch

 Ahojte ♥.

Dnešný článok bude venovaný niečomu inému, ako ste na mojom blogu zvyknuté.

Nečaká vás nijaká recenzia ani užitočné kozmetické rady, tipy a triky.

Dnes by som vám totiž rada povedala pár slov o tom, ako mi joga pomáha odreagovať sa, vypnúť, ale aj zregenerovať a rozcvičiť sa. Nečakajte však nič odborné, bude to len malý "výlev" venovaný joge, ktorá je mojou vášňou už istý čas...

Joge sa s menšími prestávkami venujem už asi desať rokov. Začala som s ňou úplne náhodne - zaujali ma pozície, ktoré na fotkách predvádzali dnes jedny z najznámejších svetových jogíniek na instagrame. Chcela som to vyskúšať, preto som sa jedného dňa rozhodla ísť do toho.

Začínala som s extrémne jednoduchými začiatočníckymi pózami a necvičila som podľa nijakého manuálu - jednoducho som len skúšala rôzne pozície. Časom som sa do tajov jogy dostala viac - najmä vďaka Fredymu Aysimu a jeho dcére, ktorí sa na Slovensku ako jedni z nie veľmi veľkej skupiny, venujú joge na profesionálnej úrovni a vedú rôzne kurzy a workshopy.  

Neskôr som začala mať rôzne vážnejšie zdravotné problémy, s ktorými sa ruka v ruke viedli aj ťažkosti s chrbticou (skolióza a bolesti krčnej chrbtice). To ma opäť po čase ešte viac nakoplo k tomu, aby som svojmu telu dopriala čosi viac. Joga je totiž veľmi účinným prostriedkom na zlepšenie problémov s chrbticou, akými som trpela aj ja. Vďaka pravidelnému cvičeniu som sa dostala nie len do lepšej fyzickej kondície, pomohlo mi to aj zlepšiť situáciu so skoliózou a napokon aj udržať sa v psychickej rovnováhe popri maturovaní a množstve zdravotných problémov.

Joga je dokonalým odreagovaním nielen pre telo, ale aj myseľ. Pustite si pri jej cvičení relaxačnú hudbu, zapáľte vonnú sviečku, zhlboka dýchajte (správne dýchanie je pri joge veľmi dôležité) a užívajte si to ☺.

Po pôrode som sa k joge opäť vrátila. Cvičenie mi veľmi pomohlo dostať sa späť do formy a najmä rozcvičiť tehotenstvom zlenivené svaly 😉.

Vždy, keď mám náročnejšie obdobie a nie je dostatok času na cvičenie, abstinenciu jogy vo svojom živote zreteľne pociťujem. Ak ste to s jogou ešte neskúšali, verte, že pri jej cvičení objavíte aj také svaly na tele, o ktorých ste ani netušili, že vôbec existujú 😃. Preto je výborné cvičiť aspoň približne pravidelne - nevyjdete tak z formy (ani nie tak fyzickej kondície, ako skôr spevnenia svalstva). 

Pri joge oblečenie nie je až tak dôležité, ako pri niektorých iných športoch, či tancoch. Dôležité je, aby ste sa cítili pohodlne. Ja často volím legíny spolu s tričkom alebo tielkom, prípadne v lete iba športovou podprsenkou. Rada však používam aj voľné trojštvrťové tepláky alebo rôzne kraťasy - záleží od ročného obdobia alebo náročnosti tréningu 😉.

Ja si na zdravú stravu veľmi nepotrpím, ale keď mám obdobia, že jogu cvičím pravidelne, snažím sa aj aspoň o trochu zdravšie jesť. Stravu dopĺňam rôznymi vitamínmi dôležitými pre zdravý chod organizmu a občas si pochutnám aj nejakých tých zdravých mňamkách 😊. Život bez sladkostí si totiž neviem ani predstaviť (nie som ten typ, čo by sa dokázal dlhodobo týrať odopieraním si vecí, ktoré miluje 😃).



Tak čo, skúsite to s jogou aj vy? ☺



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára