štvrtok 16. júla 2020

Ako na unavené oči

Ahojte, dnes tu mám opäť pre vás článok s užitočnými radami a tipmi. Tento raz sa budem venovať téme unavených očí.



Určite to poznajú viaceré z vás - dlho sedíte za počítačom, intenzívne pozeráte do mobilu a sliedite po novinkách od vašich známych na facebooku či celebrít na instagrame. Modré svetlo z elektroniky je niečo, čo nepozná úplne každý, pritom by sa tomu mala venovať oveľa väčšia pozornosť, keďže dokáže narobiť poriadnu neplechu. Modré svetlo vyžarujú zariadenia ako smartfóny, počítače či televízory a pri ich intenzívnom či dlhodobejšom sledovaní môže často nastať čosi, čo nazývame "unavenými očami"
Bolesť očí, hlavy ale aj opuchnutie očí, ich začervenanie, štípanie či dokonca nadmerné slzenie - to všetko sú príznaky unavených očí.

Nie je to však iba škodlivé svetlo z elektroniky, ktoré tento nepríjemný stav spôsobuje. Bežnými príčinami sú aj prievan, klíma v autách či priestoroch, kde trávite veľa času alebo napríklad silné slnečné žiarenie.

Tak čo, našli ste sa v tom aj vy? Unavené oči sú dnes už veľmi bežným javom a vyskytujú sa u veľkej časti populácie. Ako zmierniť nepríjemné príznaky a dodať vašim očiam oddych, relaxáciu a pocit uvoľnenia? O tom si môžete prečítať v nasledujúcich riadkoch...



Mám tu pre vás zopár overených a osvedčených tipov ako zmierniť príznaky únavy očí, ktorá veľmi často (hlavne kvôli mojej práci za počítačom a smartfónom) trápi aj mňa. Poďme si ich teda priblížiť...



1. Chlad

Priložte si na zatvorené oči vychladené lyžičky - lyžice stačí na cca pol hodinku zachladiť v chladničke a následne prikladať na oči. Chlad zmierni opuch a dostaví sa pocit úľavy (s mrazničkou to však radšej neskúšajte, pretože primrazené lyžičky by vám ľahko mohli spáliť pokožku!!)

Čo sa týka chladu, ja osobne mám veľmi rada aj gélové masky na oči, ktoré rovnako ako lyžičky, stačí vložiť na pol hodinu do chladničky a prikryť s nimi oči aspoň na 15 minút (pri gélových maskách môžete využiť na krátky čas aj mrazničku, keďže na rozdiel od kovu, s povrchom masky by ste si pokožku spáliť nemali). Úľava zaručená!

Tretím, veľmi dobrým "chladiacim tipom" sú kolagénové masky na očné okolie, ktoré po krátkom vychladení v chladničke pôsobia na očné okolie rovnako uvoľňujúco. Tento spôsob využívam hlavne vtedy, keď mám oči (resp. očné okolie) opuchnuté.


2. Uhorková klasika

Uhorky - to je niečo, čo určite poznajú viaceré z vás. Uhorky na očiach môžete vidieť v mnohých filmoch, kde ich ženy majú na viečkach zároveň s pôsobením pleťovej masky. Keď som to kedysi videla po prvý raz v Denníku princeznej, zdalo sa mi to smiešne 😃. Dnes však viem, že čerstvé plátky vychladenej uhorky sú pre oči naozaj overeným zázrakom. Uľavia pocity únavy, zvláčnia pokožku a príjemne chladia. Uhorka je top!! 👌


3. Čajové vrecúška

Opäť raz tu máme čosi súvisiace s chladom, keďže ten prináša unaveným očiam najlepšiu úľavu. Harmančekový či zelený čaj sú pre unavené oči vynikajúcim prostriedkom na zlepšenie nepríjemných stavov. Stačí namočiť čajové vrecúško na krátky čas do horúcej vody, nechať vychladnúť a následne uložiť na cca 10 minút do chladničky. Priložiť na zatvorené viečka a nechať pôsobiť niekoľko minút.


Práve ste si prečítali moje overené tipy. Teraz tu mám ešte niečo, čo odporúčajú iní, no ja sama som zatiaľ tieto spôsoby ešte nevyskúšala. Pomôcť unaveným očiam totiž môže aj masáž (či už s očným krémom alebo aj bez), tzv. očná jóga (posilňuje jemné očné svaly) či očné kvapky (tzv. "umelé slzy"), ktoré kúpite v lekárni a uľavia pri pocite suchosti či rezania v očiach. 


Tak čo, už sa dostavila úľava? 😊


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára