štvrtok 2. apríla 2020

Katalógová kozmetika - áno alebo nie?

Ahojte. Dnes som si pre vás pripravila niečo špeciálne. Niečo možno trochu iné. Reč bude totiž o katalógovej kozmetike.



Oriflame, Avon, Mary Kay, Nu Skin, Farmasi, LR... je ich mnoho a snáď každá z nás sa už stretla minimálne s jednou z nich.

My, blogerky/influencerky (ale nielen my) ich často poznáme aj vďaka:
- "Ahoj, tvoj profil vyzerá zaujímavo. Vidím, že sa zaoberáš beauty a líčením. Chceš patriť do môjho tímu?"
- "Ahoj. Hľadáš spôsob ako si privyrobiť? Chceš si vybudovať vlastný biznis, zarábať krásne peniaze, chodiť na luxusné dovolenky a mať vlastné super auto?"
- "Ahoj. Poznáš našu kozmetiku? Rada by som ti poskytla 20% zľavu..."
atď, atď, atď.

Vedia byť neuveriteľne otravní. Vďaka týmto ľuďom (česť výnimkám) má veľa z nás veľké predsudky voči tzv. katalógovej kozmetike. Môžu mať aj neviem aké kvalitné produkty, poznám veľa (nielen) blogeriek, ktoré výslovne odmietajú akýkoľvek styk s katalógovou kozmetikou. Nečudo - prehnaná reklama teda rozhodne nie je pozitívnou reklamou.



Ako to ale v skutočnosti je? Naozaj sú produkty katalógovej kozmetiky na zahodenie? Skutočne je to niečo, s čím by sa žiadna z nás nechcela stretnúť a čomu sa blogerky širokým oblúkom vyhýbajú?

Pýtala som sa aj vás...









A teraz k môjmu názoru. Mám skúsenosť s každou vymenovanou katalógovou kozmetikou a musím povedať, že som veľakrát natrafila na naozaj kvalitné produkty. Ja by som preto "katalógovku" rozhodne úplne nezavrhovala. Forma prezentácie členov "tímov" a lídrov/predajcov/dílerov týchto kozmetík je často veľmi odpudzujúca, no stačí si nájsť jednu takúto kozmetiku (jednu značku) a vhodnú predajkyňu a všetko môže byť inak 😉.

Ja osobne mám dlhé roky skúsenosti s kozmetikou Oriflame. V rodine máme osobu, ktorá sa takémuto predaju danej kozmetiky venuje (a robí to nenásilne, iba v kruhu známych a rodiny) a táto forma mňa osobne veľmi baví a nevadí mi. Za tie roky som si medzi danou kozmetikou našla množstvo favoritov a skúsila kopec úžasných produktov, ktoré sa často kvalitou vyrovnali aj ďaleko drahším produktom (fixačný sprej, makeupy, tiene na obočie či parfémy).

Farmasi má skvelú čiernu gélovú linku či podkladovú bázu pod očné tiene. Viaceré chválite aj ich cesnakový šampón. Avon má super voňavky či rúže alebo dokonca tekuté rozjasňovače (a veľa z vás si pochvaľuje vlasové olejčeky). LR ma prekvapil výbornou pleťovou "bubble" maskou.

Môj názor je teda taký, že zlé meno týmto kozmetikám často robia hlavne ľudia, ktorí ich násilným spôsobom všade prezentujú a snažia sa produkty za každú cenu predať a zinkasovať na tom. Keď sa raz stretnete s nenásilnou formou takéhoto predaja, napríklad ako ja u členky rodiny, alebo akokoľvek podobne a budete mať možnosť bez akýchkoľvek trápnych nátlakov vyskúšať to, čo sa páči vám a nie tomu, kto to NASILU predáva, možno zmeníte svoj názor 😉.



Na čo si dať u konkrétnych firiem pozor:

LR - hlavne rôzne "väčšie influencerky" urobili danej firme veľmi zlé meno tým, že sa preslávili rôznymi podvodmi, čo sa týka práve predaja danej kozmetiky a otrasnej komunikácie so zákazníkmi. Predtým, než si niečo kúpite, dobre si overte či daný predajca/sprostredkovateľ tejto kozmetiky je naozaj spoľahlivý a dôveryhodný.
A ako hovorí Nora, nenechajte sa o****ť a neskočte im na ich bežné rečičky, že za pár mesiacov práce s ich značkou budete mať kopec prachov, drahé auto a luxusné dovolenky.

Mary Kay - množstvo žien sa pri tejto kozmetike sťažuje na zbytočne vysoké ceny. Ak teda hľadáte kozmetiku, ktorá bude účinná, no nezruinuje váš rozpočet, toto asi nebude správna voľba.
Druhá vec sú ich praktiky zaškoľovania osôb, ktoré pre nich sprostredkujú predaj. Stačia dve hodinky kurzu a sú z nich "vizážistky", ktoré síce o pleti či tieňovaní nevedia absolútne nič, no hlavne, že majú školenie a líčia všade možne.

Farmasi - ak patríte do skupinky blogeriek, mikro influenceriek či makeup artistiek venujúcich sa recenzovaniu kozmetiky a máte určitú fanúšikovskú základňu, zaručene sa raz stretnete so správou v štýle "Ahoj, páči sa mi tvoj profil a tvoja tvorba. Vidím, že sa zaujímaš o kozmetiku. Rada by som ti povedala niečo viac o kozmetike, ktorá sa osvedčila mne..." atď atď atď.
Neodpoviete? Bude vás bombardovať ďalšími správami. Odmietnete? Dá vám unfollow, prípadne vás blokne a o týždeň vám píše ďalšia a tak dookola...

Oriflame - na instagrame fungujú dve väčšie skupiny sprostredkovateliek predaja tejto značky (ktoré vás budú chcieť, citujem "do svojho tímu") a niektoré vedia byť poriadne otravné. Ak nemáte záujem, ihneď ponuky rázne odmietnite. Oriflame kozmetiku považuje podľa mojej ankety väčšina z vás za (kvalitou) "najschopnejšiu" spomedzi všetkých spomínaných, tak si nedajte pokaziť názor dotieravými babami, ktoré chcú len ďalších ľudí do svojho tímu 😉.

Avon - aj podľa vašich skúseností je táto katalógová kozmetika najmenej dotieravá svojím spôsobom predaju produktov ich značky. Jediné, na čo sa pri tejto kozmetike sťažujete (tie, čo ju používate dlhodobo) je, že sa vám zdá, že kvalita produktov sa rokmi znižuje.
A ešte jedna pikoška z pohľadu dlhoročnej Avon lady - "nasľubujú darčeky, ktoré nikdy nedostanete a reálne na tom nedokážete zarobiť takmer nič".

Nu Skin - Zbytočne predražené produkty priemernej kvality. Značka je preslávená asi dvomi výraznými produktmi, zvyšok je (súdim hlavne z vašich názorov) úplný priemer. Samozrejme aj pri tejto značke fungujú, hlavne na instagrame (ale aj v dotieravých facebookových skupinách), "nahovárači", ktorí vás budú donekonečna otravovať a presviedčať, že ich produkty sú najlepšie na svete (vlastná skúsenosť - dokonca s predajcom CHLAPOM!).




Malá rada na záver - žiadosti o kontakt na instagrame s návrhmi podobnými tým, ktoré odzneli na začiatku článku, smelo ignorujte (hlavne ak nieste influencer, ale iba "bežný človek" a niekto vás bude nahovárať, aby ste prišli do jeho tímu alebo vám nasľubuje brutálne zárobky, vlastné auto, dovolenky a život ako z filmu. Nejde tam o nič viac, než o to, aby ste sa stali súčasťou "pyramídy", kde vás daný človek vezme pod svoje krídla a vy budete často doslova nútení danú kozmetiku predávať).
Nenechajte si pokaziť už dobrú mienku o katalógovej kozmetike alebo si ju vopred znechutiť.
Stačí len natrafiť na toho správneho predajcu, ktorý vás nebude do ničoho tlačiť...

Ak ešte máte k tejto téme čo dodať, pokojne mi napíšte komentáre pod článok, rada si prečítam ďalšie názory, skúsenosti a postrehy 😊.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára