pondelok 14. októbra 2019

Čo znamená "m-k"? - Z denníka prvorodičky (21. časť)

Ahojteee 😍. Po dlhej odmlke som tu opäť raz s vašim obľúbeným formátom - mojím Denníkom prvorodičky 🙌. Už som to nevydržala a proste som si musela zase raz spísať nejaké tie pocity a dojmy z môjho materského života, takže vás tu opäť vítam - mamičky, tehuľky, nemamičky aj oteckovia, neoteckovia a budúci oteckovia a prajem príjemné čítanie 😃🙏.




Mamičky určite vedia aký je to pocit, keď vám dieťa prvýkrát povie mama. Nádherné, že? Chcete, aby to opakovalo stále a neviete sa nabažiť toho krásneho slova a vždy máte obrovskú radosť, keď sa to slovo z maličkých ústočiek vášho malého dieťatka opäť raz podarí vypustiť. To materstvo je ale nádherné, že? Človek sa cíti taký milovaný a taký potrebný... 😍🙏


- - Prestrih o 2,5 roka neskôr - -

"Maaaaminkaaaaa!!!"
"Miško, teraz nemôžem, som na záchode."
"Maaaaminkaaaaaaaaaaaaa!!!"
"Zlatúšik, vydržíš chvíľočku, prosím ťa? Fakt sa potrebujem vykakať."
"Maaaamaaaaaa, maaaaamaaaaa, maaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaaa!"
* Vaše myšlienky: Kristepane, načo sa naučil povedať mama? Umiera? Horí? Fakt sa nemôžem ani vys**ť?!?!


Poznáte? Nuž, je to tak. Kým zo začiatku ste každé "mama" milovali, dnes je to totálne na nervy. Pretože vaše dieťa je schopné povedať "mama" v rôznych obmenách aj 350x za deň (ak máte 2 a viac detí, to máme spolu "mama" vyše tisíckrát za deň - príjemné osprostievanie prajem 🙏).


Čo už, je to údel nás matiek. Sme tu pre naše deti od narodenia a budeme navždy, bez ohľadu na to, či ide o vyzutú papuču, spadnuté autíčko, fliačik na tričku o rozmeroch 1,5 x 2,3 mm alebo nebodaj niečo skutočne vážne.


Keď sme už pri tom, ako vás vaše deti oslovujú? To moje sa to snaží nesmierne zjednodušovať. Až žasnem nad tým, aký je prefíkaný. "Maminka" je síce krásne, no príliš dlhé, že krpec? Čo tak skrátiť si to na "mainka"? Hmm, super, môže byť, aj to je milé. Alebo je aj to príliš dlhé? Asi hej. Čo takto "manka"? Okej, beriete aj to, aj keď vám vždy ako prvá napadne Rytmusova manka. Ale fajn. Ale že by bolo aj "manka" dlhé? No taaak, dieťa, "m-k" je už naozaj strop 🙏🙏. Takže takto je to u nás. Ja som po najnovšom "m-k". Pomlčka preto, že sa to vyslovuje s miernou pauzou medzi písmenami. Špekulant jeden! Asi ho začnem volať "m-š"!


Ale má to aj svoje výhody. Aspoň denne nekričí na mňa 350x iba "maminka" a "mama" a menej mi to n lezie na nervy. Či ani nie? 🙈


Aj tak najlepšie je, keď sme niekde na verejnosti a jemu sa nechce vyslovovať zbytočne dlhé "maminka", a tak na mňa kričí iba prostým zúrivým "mamaa"! Hm, v tej chvíli by som prijala radšej skrátené "m-k", sakra.

Nevadí, aj o tom je život. Aspoň keď rozprávam rodine a kamoškám Miškove skracovanie slova mama, každého tým pobavím. Špekulant jeden, "m-k" ťa ľúbi! ❤️🙏





Toľko na dnes. A vás vaše detičky ako volajú? 😉


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára