pondelok 5. novembra 2018

Súboj rúžov - Essence vs. Maybelline

Ahojte ☺. Dnes by som si rada posvietila na 2 značky rúžov. Obe sú veľmi ospevované a veľa žien, či dokonca aj vizážistiek, si ich veľmi pochvaľuje. Rozhodla som sa preto venovať celý tento článok porovnaniu 2 rúžov - Maybelline Superstay a Essence Colour Boost.
Poznáte ich aj vy? Chcete vedieť, ktorý u mňa obstál lepšie a prečo? Prečítajte si tento článok ;).


Aplikátory

Aplikátory sú pri týchto rúžoch absolútne odlišné a veľmi špecifické. Mne osobne vyhovuje asi viac ten na Essence rúžoch, aj keď väčšina žien si pochvaľuje Maybelline-ovské aplikátory. Essence má aplikátor jemnejší, trochu "huňatejší", zatiaľ čo kefka na Maybelline aplikátoroch je tvrdšia, hladšia, v strede s priehlbinkou na oboch stranách s pomerne špicatým hrotom.

(vľavo Maybelline, vpravo Essence)

Odtiene a konzistencia



Pri Maybelline rúžoch mám otestované odtiene 80 Ruler a 70 Amazonian. Pri Essence 04 Mad Matters a 07 Seeing Red. Pri prvých spomínaných môžem spoľahlivo povedať, že odtiene sú takmer 100%tne súhlasné s farbami obalov. Pri Essence ma však odtiene v porovnaní s obalmi trochu zaskočili. Odtieň 04 sa na perách javí skôr ako hnedočervená farba a odtieň 07 je veľmi jasná červená, až takmer oranžová farba. Pri 04ke som očakávala niečo viac nude, možno trochu svetlejšie a pri 07mičke skôr zvodnú sýtu červenú. Preto musím priznať pri Essence rúžoch vyslovene sklamanie z odtieňov, ktoré som mala k dispozícii.


(na vrchu Essence rúže, na spodku Maybelline)

Oba rúže majú veľmi podobnú konzistenciu, avšak s jedným veľmi zásadným rozdielom. Oba by mali byť matné. Essence je matný okamžite po nanesení a Maybelline úplne matný nie je nikdy. Maybelline rúže sú totiž doslova lepivé. Lepivého pocitu na perách sa nezbavíte ani po niekoľkých hodinách, čo ja považujem za ich jedinú nevýhodu. Na tento pocit sa však dá zvyknúť.
Essence je však podľa mňa totálne vysušujúci, zatiaľ čo Maybelline je, myslím si, hydratačný a pokiaľ ho nemáte na perách 8 hodín vkuse, tak pocit suchosti pier absolútne nepocítite.
Essence extrémne zvýrazňuje vrásky a ryhy na perách; po nanesení Maybelline rúžu sú pery zjednotené, hladké a krásne vyzerajúce.
Pozrite si fotky pre bližšiu predstavu...


Výdrž

Oba rúže sú, čo sa výdrže týka, nesmierne ospevované. Ja som však popravde nechcela veriť tomu, že by Maybelline rúže, ktoré používam už nejaký ten mesiac, dokázalo niečo vo výdrži prekovať - najmä ak je to produkt, ktorý stojí o niekoľko eur menej (Maybelline stojí v DM tuším okolo 7€ a Essence okolo 3€). Podľa mňa je výdrž týchto dvoch rúžov neporovnateľná. Zatiaľ čo Maybelline zvládol takmer bez ujmy to, že som jedla mega veľkú chrumkavú bagetu a bohatou oblohou, ktorú by snáď žiadny rúž nerozchodil, Essence mal dosť už po jednej Horalke a kofole. Čo však môžeme považovať za výhodu pri Essence rúžoch je fakt, že sa strácajú z pier postupne a neostane vám teda výrazný odskok od miesta, kde rúž ešte máte a v strede pier, kde už nie je (ako je to pri Maybelline). Ani tento fakt ale nepostačuje na to, aby Essence rúže vo výdrži prekonali Maybelline rúže.
Pri Essence som počas troch hodín musela naniesť rúž nanovo 3x; pri Maybelline som po 3 a pol hodinách naniesla iba prvé prekrytie do stredu pier, kde sa mi po výdatnom jedle trochu stratil.
Pozn. - oba som testovala v podmienkach, kedy som jedla aj pila, bola v zime aj v teple a mala som ich na perách počas celého dňa - teda tak 6-8 hodín.


Krytie

Čo sa týka krytia, opäť je to niečo, čo je absolútne neporovnateľné (vyššie na fotkách, kde sú odtiene na mojej ruke to, myslím, celkom dobre vidno). Essence má jednoznačne omnoho slabšie krytie ako Maybelline a za obrovskú nevýhodu považujem aj to, že po pretretí Essence rúžu vidno výrazné rozdiely v odtieni pri miestach, kde už rúž bol a kde bol nanesený nanovo. Pri Maybelline toto absolútne nehrozí, keďže majú krásnu sýtu farbu a veľmi rovnomerné krytie.

Pár slov na záver...

Toto sú výsledky môjho testovania, ktoré sa však nemusia zhodovať s vašimi názormi na tieto rúže.
!!!!! POZOR - pri niektorých rúžoch platí, že aj výdrž, aj krytie (a niekedy aj rôzne iné vlastnosti - ako napríklad spomínaná lepivosť) sa líši podľa odtieňov dostupných v konkrétnej rade rúžov. Tiež záleží aj od vašich pier. Je to to isté ako s mejkapmi - každé pery sú iné a každým niečo iné sadne. To, čo vyhovuje mne, nemusí absolútne vyhovovať aj vám.
Môj názor je taký, že Maybelline Superstay rúže sú pre mňa aj naďalej neprekonateľné, a to nielen výdržou, ale aj vzhľadom na perách.
Essence ColourBoost ma dosť sklamali a som rada, že som ich dostala zdarma na testovanie, pretože sama by som si ich asi nekúpila a ak aj, tak určite nie viac ako jeden. Nepáči sa mi ani výdrž, ani vzhľad na perách, ani podľa mňa maximálne vysušujúci pocit (čo je však tiež dosť subjektívna záležitosť).

Aký je váš názor na tieto rúže? Píšte do komentárov pod článok alebo pod fotku na instagrame ☺.

Na dnes je to odo mňa všetko - teším sa na vás pri ďalšom článku ♥.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára