pondelok 23. apríla 2018

3 tipy na rýchly a chutný obed

Ahojte ☺. Dnes to bude niečo trochu iné, ako ste u mňa zvyknutí. Ani líčenie, ani zápisky zo života mamičky, ale varenie bude témou. Sranda, čo? Hlavne od človeka ako som ja, čo varenie neznáša :D. Ale keď je žena na materskej, zrazu proste musí variť každý deň, aby nezomrela od hladu a aby muž mal čo jesť, keď príde domov z práce, že? Človeku sa často nechce a hlavne, keď vám popod nohy nonstop behá vaše dieťa. Vtedy je vhodné urobiť niečo rýchle. Dva z troch receptov v tomto článku budú aj veľmi rýchle. Jeden je na prípravu trochu dlhší, ale minimálne rovnako chutný. Tak čo, už ste hladní? ;)


Recept č. 1: Kuracie prsia na smotane s ryžou
Príprava tohto receptu vám zaberie len niekoľko minút.
Potrebovať budete: kuracie prsia, smotanu (ja dávam 33%-nú na šľahanie), vegetu a ryžu.
Postup: do zapekacej sklenenej misy poukladáte nakrájané kuracie prsia. Posypete vegetou, zalejete smotanou a dáte piecť (ja ich pečiem tak 3/4 hodinu - bez vrchného skleneného krytu, no záleží od rúry, v ktorej to robíte aj hrúbky nakrájaných kuracích pŕs). K tomu urobíte ryžu a máte to hotové. Super, že? ☺
Odporúčam dať aj dve smotany, pretože z jednej vám neostane po upečení veľa omáčky.
Ako prílohu si k tomu môžete vymyslieť čokoľvek. Ja zvyknem robiť aj zemiakovú kašu a tiež je to s tým super...





(Na vrchných dvoch fotkách vidíte verziu tohto receptu, kde bola použitá iba jedna smotana. Tá sa potom viac pripečie na mäso a máte menej omáčky. V druhom prípade vidíte verziu s dvoma smotanami. Smotanovej omáčky je viac a zapečeného je menej. Inak to zapečené je iba taká jemná "šupka" na vrchu, ktorá sa dá ľahko dať preč, ak by vám to nechutilo. Ja však práve toto na tom milujem ;))

Recept č. 2: Salámové kolienka
Príprava tohto receptu vám opäť zaberie iba minimum času.
Potrebovať budete: malé kolienka (kupujem ich v Lidli - na výber sú dvoje - klasické väčšie kolienka a tieto maličké. Volím tieto, pretože sa rýchlejšie uvaria a sú mäkšie. No a vzhľadom na to, že sú menšie, sa ľahšie jedia aj Miškovi.), smotanu, šunkovú salámu, syr (všetko vidíte na fotke nižšie, kupované je to v Lidli) a vegetu a soľ na dochutenie.
Postup: uvaríte kolienka, scedíte ich a postrúhate do nich salámu a syr (množstvo záleží iba od vás - ja dávam viac salámy ako syru) a pridáte trochu smotany, aby to nebolo suché. Na záver dochutíte vegetou a soľou podľa chuti.



Recept č. 3: Pečené kuracie mäso so zeleninovým šalátom
Príprava tohto receptu je o niečo časovo náročnejšia, hlavne vzhľadom na nakrájanie všetkej potrebnej zeleniny.
Potrebovať budete: kuracie prsia, olej, korenie na kura (ja ho kupujem v Lidli - pozri fotku nižšie), balkánsky syr - 1 balenie (tiež z Lidla, na fotke), cherry paradajky, 1 šalátová uhorka a niekoľko kusov zelenej papriky (3-5, podľa chuti)
Postup: kuracie prsia nakrájame na malé kúsky a uložíme do vopred pripraveného "nálevu". Nálev pripravíme tak, že do misky nasypeme minimálne polovicu sáčku korenia na kura a pridáme olej. Kúsky mäsa v tomto náleve dôkladne "poobaľujeme", aby bol každý kúsok ochutený. Potom poukladáme na panvicu a pečieme, kým mäsá nie sú hotové (niekoľko minút z oboch strán).
Príprava šalátu je veľmi jednoduchá. Nakrájame si všetku potrebnú zeleninu (často sa mi stane, že napríklad uhorku alebo papriku vôbec nemám. Stačí však aj iba jedna z týchto dvoch surovín). Do toho nakrájame aj balkánsky syr a šalát máme hotový. Ja doňho nepridávam žiadne hnusné oleje, ani ho nijako neochucujem. Šťavnatý je z paradajok a slaný zo syra. Tento receptík je vyslovene mňamka! Skvelý je hlavne v lete, kedy si šalát môžete urobiť aj osobitne ku mäsu, ktoré si urobíte na grile. Jednoducho mňam ☺



Ja dokonca niekedy zvyknem tento recept robiť aj ako ľahkú večeru v trochu inej verzii. Namiesto mäsa k nemu urobím iba hrianky (buď klasické chlebíkové, alebo aj z rožkov - tie sú mäkšie a chrumkavejšie).


Verím, že vás tento článok zaujal a narobila som vám chute :D
Nie som žiadna foodblogerka, takže sa ospravedlňujem za amatérske fotky robené mobilom. Ale snáď ste z toho niečo mali ;)

Prajem ešte pekný deň, 


1 komentár: