streda 4. apríla 2018

Ako na umelé riasy (tipy, triky a návody)

Ahojte! ☺
Určite nie som jediná, keď poviem, že často využívam umelé riasy nielen pri líčeniach, ale aj na bežné nosenie. Napríklad v lete sa mi zdajú ešte praktickejšie ako natrieť si svoje riasy riasenkou. Tá sa totiž často vplyvom potu a vody rozmazáva, aj keď je vodeodolná. V porovnaní s tým, keď si nalepím riasy a mám kvalitné lepidlo, ktoré dlho vydrží, efekt je super a aspoň nechodím ako rozmazaná mátoha...
 

Každopádne, či už si riasy lepíte len raz za čas alebo pri každom líčení, určite ste sa stretli s mnohými problémami pri ich aplikácii. Niektoré riasy sa nedajú pekne ohnúť a tým pádom sa veľmi ťažko naliepajú, keďže vám odstávajú konce. Iné sú príliš dlhé a vy si ich musíte zostrihnutím skrátiť, aby na vaše viečka pasovali. Jedny dokážete aplikovať na viečko aj prstami, na iné potrebujete aplikátor.... o problémoch s umelými riasami by sme sa tu mohli rozprávať aj pol dňa...
Preto som sa rozhodla napísať tento článok, kde sa vám budem snažiť priblížiť ako na to, poradiť nejaké triky a snáď vás tým navediem na správnu cestu pri ich aplikácii ;)

Na trhu je veľké množstvo umelých rias. Každá si medzi nimi určite nájdeme tie svoje - prirodzené, výrazné, husté, redšie, krátke, dlhé, trsy, celé riasy, magnetické riasy či dokonca farebné...


...nie je to však všetko iba o riasach. Základom je totiž práve lepidlo. Verte mi, niekedy s dobrým lepidlom aj z otrasných rias vyčaríte skvelý look. Možno sa budete čudovať (a možno aj nie - veď kto skúsil, ten vie o čom hovorím), ale rozhodne neplatí, že značka a cena sú zárukou kvality. Doteraz jedno z najlepších lepidiel aké som kedy mala bolo lepidlo, ktoré som kúpila v 101 Drogérii spolu s riasami Intervion (na obrázku na spodku). Riasy mi veľmi nesadli, čiže ich používam len málo, ale to lepidlo bolo fakt super! Malo paličkový aplikátor, čo ma zo začiatku trochu odrádzalo, no rýchlo som prišla ako na to a fakt mi to vyhovovalo...
Vybrať správne lepidlo, to je celá veda. Treba iba skúšať, keďže každému sadne niečo iné. Druhov je dostupných veľa. Líšia sa zväčša najmä farbou a aplikátorom. Aplikátor býva buď spomínaný paličkový alebo štetcový či forma priameho vytláčania z tubičky. Farba je buď biela alebo čierna...

Poďme ale priamo k aplikácii.
1. Vyberte si riasy a pripravte ich na použitie. Predtým ako na ne budete aplikovať lepidlo ich poohýbajte to tvaru prísmena "C", aby čo najlepšie priľahli k vášmu viečku. Dĺžka ohýbania záleží od typu rias, ale tiež od toho, koľko času máte ;)


2. Na riasy aplikujte lepidlo. Potrebné množstvo veľmi záleží od druhu lepidla - to si musíte odskúšať samy. Niektorého stačí iba máličko a drží skvelo, iného treba dať hrubšiu vrstvu.
Kedy je lepidlo na riasach dostatočne suché a pripravené na nalepenie na viečko? Veľa z nás má problémy práve s týmto. Samozrejme, opäť to záleží od druhu lepidla. V zásade ale platí, že biele lepidlo musí byť priesvitné. Nie však úplne priesvitné, ale jemne domodra. Samozrejme, každé lepidlo je iné a nemusí to platiť úplne pri všetkých, ale zväčša je to tak. Pri čiernom je to trochu zložitejšie. Ak však máte dobrý zrak, pripravenosť lepidla sa dá určiť podľa fúkania. Keď naň fúkate, vidíte ako sa správa. Ak je ešte príliš lesklé a pri fúkaní sa "hýbe", nie je ešte dostatočne suché na to, aby ste mohli riasy nalepiť. Všetky tieto vlastnosti lepidla si však najlepšie odsledujete samy na tých vašich lepidlách. Dôležité je ešte poznamenať, že lepidlo treba aplikovať na všetkých miestach v rovnakom množstve. Keď zaschýna a zdá sa vám, že na niektorom mieste ho máte málo a mohlo by slabo držať, ak máte tú možnosť, pokojne ešte trochu lepidla pridajte (čím skôr, tým lepšie).


3. Nasleduje priliepanie rias na viečko. Každá na to máme vlastný systém. Niektorej to ide lepšie rukami, inej s použitím aplikátora. Ja osobne používam aplikátor takmer vždy. Jedine pri užších riasach ho nepotrebujem, pretože nie je až také náročné ich nalepiť (pri širokých riasach je to zložitejšie, keďže jeden koniec je od druhého oveľa ďalej a často sa jedna, druhá alebo aj obe strany odliepajú a aplikácia je zdĺhavejšia). Na ukážku si pozrite túto fotku. Vidno na nej, že jedny riasy sú užšie a druhé širšie.


Ak ste aplikátor ešte neskúšali, rozhodne odporúčam vyskúšať túto možnosť priliepania rias. Na aliexpresse nájdete takéto aplikátory doslova za pár centov. Ja mám tiež odtiaľ a musím povedať, že je veľmi kvalitný a dobre sa s ním pracuje. Je kovový a dostatočne pružný. Toto je on:


Ako vidíte na fotke, je na nej zachytené schnutie lepidla. Ak sa rozhodnete použiť túto pomôcku, určite si najprv do nej uchopte riasy, až potom aplikujte lepidlo. Dôležité je aplikátor pevne držať, aby sa nám neposunul bližšie k lepidlu, čo by mohlo spôsobiť, že sa k nemu prilepí. Netreba ho však mať ani veľmi ďaleko od spodnej časti rias, kde je lepidlo (keďže v tej časti sú už riasy ďalej od seba a úchop teda nie je v týchto miestach taký pevný - ak viete, čo tým myslím)...
Samotné priliepanie je už na vás a na tom, na akú techniku ste zvyknuté a najviac vám vyhovuje. Úplný základ je byť pri tom v kľude a sústrediť sa. Ja osobne sa pri aplikácii za pomoci aplikátora sústredím na prostrednú časť rias. To znamená, že najprv nalepím túto časť pomocou vyššie spomenutého pomocníka a kraje už iba jemne pritlačím buď prstami alebo aj týmto, podľa toho ako veľmi ešte kraje musia doľahnúť k viečku. Dôležité je riasy dobre popritláčať (prstami) k viečku, aby nevznikli miesta, kde lepidlo dostatočne nepriľahne na kožu. Následne treba nejakú chvíľu počkať, kým lepidlo dostatočne prischne...

4. Množstvo žien si riasy naliepa tak, že si svoje vlastné najprv pretrie riasenkou. Mne sa tento systém absolútne neosvedčil, keďže sa mi často stávalo, že pri prikladaní umelých rias na viečko sa mi lepidlo šuchlo o moje vlastné riasy pretreté riasenkou a bolo to celé zle (lepidlo z umelých bolo zrazu na prirodzených riasach, ktoré boli potom dolepené, atď..). Preto som zástankyňou opačného sytému - najprv nalepiť, až potom pretrieť. Toto je však absolútne subjektívna záležitosť a je len na vás aký spôsob si zvolíte... ja pri aplikácii riasenky často využívam jej špičku, ktorou postupne pretieram svoje riasy - aplikujem ju tak precíznejšie a dosiahnem, že moje riasy sa lepšie prepoja s umelými...


5. Teraz nasleduje jeden môj trik. Niektoré ho možno poznáte. Keď aplikujem na svoje riasy riasenku, následne svoje a umelé riasy mierne postláčam aplikátorom, ktorým som riasy dávala na viečko. Dosiahnete tým, že vaše riasy a umelé riasy budú dokonale "prepojené" a budú vyzerať prirodzene. Pri tomto kroku je veľmi dôležité, aby už lepidlo bolo úplne zaschnuté, inak sa vám môže stať, že sa riasy pod vplyvom veľkého tlaku alebo ťahania (pri tých, ktoré to budete skúšať po prvý raz, pretože časom už na techniku tohto "spájania rias" prídete samé) odlepia!!!!


6. Na docielenie dokonalého efektu používam veľmi často ešte jeden trik - vnútornú časť vrchného viečka zľahka pretriem kajalovou čiernou ceruzkou, čím opäť dosiahnem jednotnejší vzhľad rias.


...a poďme k výsledku! ☺
Tu by som sa pozastavila nad otázkou 

"Kedy mám umelé riasy dobre nalepené?"

1. Keď obe strany vyzerajú rovnako
2. Keď vás neškriabu a nevytvárajú nepríjemný pocit
2. Keď umelé riasy dokonale splynú s vašimi prirodzenými


Ako riasy uskladňovať a starať sa o ne?

Veľmi dôležitá pri umelých riasach je starostlivosť. Ak chcete, aby boli vaše umelé riasy použiteľné čo najdlhšie, dbajte na nasledovné:
1. Pri odliepaní z viečok postupujte opatrne a pomaly, aby sa riasy nepoškodili (hlavne pri tých lacnejších sa často stáva, že ostanú rovné a vytvarovať ich do "C-čka" pri ďalšej aplikácii je potom nesmierne náročné, až nemožné. Tiež sa môže stať, že sa vám riasy na jednej strane zdeformujú, ak ich ťaháte príliš silno; atď...) 
2. Buď po každej, alebo maximálne po každej druhej-tretej aplikácii vždy z rias odstraňujte lepidlo. Inak vznikajú na riasach v mieste, kde sa lepia, nepríjemné hrubé nánosy lepidla, ktoré môžu spôsobiť po prvé neprirodzený vzhľad a po druhé odliepanie.
3. Ak používate pri aplikácii rias riasenku v poradí ako ja (teda až po nalepení), odporúčam z času na čas riasy ponoriť do malej nádobky s odlíčovačom, ktorý vám zbytočné nánosy riasenky na umelých riasach odstráni a budú vyzerať znova krásne ☺

(na obrázku vidíte smerom od vrchu dole riasy, ktoré ešte použité neboli, pod nimi riasy použité 2 x a na spodku riasy použité viac ako 3 x, aby ste videli názorné rozdiely v starostlivosti o ne - teda ako riasy vyzerajú postupom času)

Pomoooc, pokazila som to!!
alebo
Čo robiť v prípade, keď...

1. Lepím si riasy k líčeniu bez liniek a lepidlo sa mi otrelo aj na tiene?
Ak máte tiene, ktoré sú dostatočne pigmentované, riešenie je veľmi jednoduché - ja sama to tak bežne robím. Lepidlo po zaschnutí jednoducho pretrite tieňom a nebude ho vidno. V prípade, že tiene nemáte a lepidlo sa vám dostalo vyššie na viečko, počkajte kým uschne a jednoducho ho zlupnite preč. Ak ste v situácii, že sa vám mihalnice s (čiernym) lepidlom iba nepodarilo aplikovať presne a línia nad riasami je teda škaredá a nerovnomerná, vyrieši to dobre pigmentovaná linka. Ja na tento účel používam čiernu tekutú linku, ktorou dotvorím a doplním peknú vrchnú líniu po nevydarenej aplikácii čierneho lepidla.

2. Do vnútorného kútika som dala málo lepidla a odliepa sa mi to?
V tomto prípade sa mne osvedčilo len jediné. Je to síce radikálne riešenie, ale verte mi, najjednoduchšie. Odlepiť celé riasy a nalepiť ich nanovo s dostatočným množstvom lepidla. Pretože ak sa budete snažiť vopchať pod riasy lepidlo a prilepiť len ten osudný kúsok nanovo, pričom zvyšný kus rias bude stále nalepený, akurát si tým skomplikujete život. Lepidlo sa vám otrie o vaše riasy a zbytočne vám ich polepí alebo ho netrafíte na správne miesto a budete ho mať všade navôkol po viečku.
Ak vám môžem poradiť, sústreďte sa pri lepení rias na dotlačenie prstami, ktoré som spomínala a naneste radšej viac lepidla ako menej (platí to najmä pre problémové časti - vnútorná a vonkajšia časť rias). Predídete tým takýmto situáciám...

Malá rada na záver...
Keď idete niekam preč z domu a máte nalepené riasy, odporúčam si zo sebou zobrať 2 veci:
1. lepidlo (môžete ním v akútnych situáciách riasy opätovne prilepiť, ak sa odliepajú)
2. "škrupinku" z kindervajíčka - teda plastové vajíčko, v ktorom býva hračka. Tam si môžete v prípade núdze riasy odložiť, ak nemáte po ruke lepidlo alebo ste sa rozhodli, že sa už odliepajú tak veľmi, že to nemá význam zachraňovať...

Hovorí sa, že všetko je to iba o tréningu. Na jednej strane to platí, no na druhej je to blbosť, pretože pri lepení rias sa to často podarí pokaziť aj tým najväčším profíkom. Čas a tréning vás však naučia mnohým trikom, ktoré nedokonalosti zakryjú. Treba sa riadiť heslom, že všetko sa dá nejako opraviť a verte mi, pri riasach to určite platí ☺.

Snáď som vám týmto článkom pomohla, poradila a inšpirovala vás a možno vám už lepenie umelých rias teraz pôjde lepšie ;)

Pekný deň,

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára