utorok 10. augusta 2021

Prečo si vybrať znovu použiteľné odlíčovacie tampóny?

Ahojte, dnes by som sa rada trochu povenovala jednej špecifickej téme v rámci odlíčovania pleti.

Dnešný svet je z hľadiska ekológie na tom dlhodobo veľmi zle. Mnohí z nás sa snažia podnikať rôzne kroky pre to, aby sa daná situácia zlepšila a aby sme našu planétu zaťažovali zbytočným odpadom čo najmenej.

Či už používate bambusové slamky, tyčinky na čistenie uší, zubné kefky, nakupujete oblečenie z druhej ruky alebo si do obchodov nosíte vždy výlučne svoje tašky či vrecúška, každý detail, každá maličkosť môže pomôcť.

Priznám sa, ja som nikdy nebola veľmi "eko-bio" typ, čo by prehnane riešil všetky tieto záležitosti. S postupom času to však prišlo akosi samo. Do obchodov si v 90% nosím vlastné tašky, častokrát nakupujem v second-handoch a nedávno som sa prichytila pri tom, že aj pri odlíčovaní používam takmer výlučne tampóny, ktoré sú ekologické alebo tzv. "zero-waste".

Čo to znamená? V skratke - sú to tampóny, ktoré môžete dookola používať, pretože ich po odlíčení jednoducho umyjete / vyperiete a môžete použiť opäť.

S takýmito eko tampónikmi na odlíčovanie som sa prvýkrát osobne stretla už snáď pre dvomi rokmi, kedy sa mi naskytla možnosť spolupracovať so značkou ponúkajúcou rôzne ručne vyrábané háčkované produkty. Medzi nimi boli aj odlíčovacie tampóny, ktoré som s nadšením skúšala. Už je to naozaj slušná doba, odkedy prvýkrát uzreli svetlo mojej kúpeľne... A? Používam ich stále 😉. Presne v tom je to úžasné čaro produktov tohto druhu. Odlíčite sa, tampóniky namočíte do misky s teplou vodou, aby pustili zo seba nečistoty z líčidiel a o pár minút ich môžete smelo umyť pod tečúcou vodou alebo oprať v práčke a po vysušení budú znova ako nové 😊.


Nie sú to však iba háčkované tampóny, ktoré fungujú na tomto princípe. Dnes je ich už na trhu naozaj veľké množstvo. Bavlnené, vo forme uteráčikov, malé, veľké, huňaté, hladké... Výber je len na vás. Ja som ich už otestovala naozaj dosť. Niektoré mi vyhovovali viac, iné menej, no princíp vždy ostal rovnaký - odlíčenie bez zbytočného odpadu.

Výhody znovu použiteľných ekologických odlíčovacích tampónov:

- pri správnom používaní vám vydržia skutočne dlho

- pri odlíčovaní netvoríte žiadny zbytočný odpad

- množstvo variantov na výber - materiály, farby, tvary, atď.

- materiály sú často šetrnejšie a menej dráždivé k pokožke ako bežné vatové odl. tampóny

- pri výbere väčšej veľkosti tampónu / uteráčika vám úplne stačí 1 kus na odlíčenie celej pleti

- odlíčovacie produkty mliekovej konzistencie s nimi spolupracujú lepšie a aplikujú sa jednoduchšie ako pri bežných tampónoch


A čo vy? Používate klasické tampóny alebo niečo podobné? 😉



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára