PauliBeauty
alebo Paula Babocká sa YouTube videám venuje už dlho a jej kanál sa teší veľkej
popularite.
Čo všetko prezradila nielen o sebe, ale aj o instagrame a
svojom živote nastávajúcej mamičky, sa dozviete v tomto rozhovore 😊
Ako
dlho sa venuješ blogovaniu / Youtube? Ako si sa k tomu dostala?
Youtube
kanál PauliBeauty som si založila v roku 2016 po tom, čo som spomenula môjmu
manželovi, že to bol vždy taký môj malý sen, lebo zahraničné youtuberky som
sledovala už od roku 2009. V tých časoch som však bola ešte na strednej,
pochádzam z malého mesta Krupina na strednom Slovensku, a hanbila som sa
pridávať videá na internet, lebo "čo si iní ľudia pomyslia" :D
Teraz som sa už chvalabohu vymanila z tohto nastavenia a robím čo ma baví.
Keď
som to teda povedala môjmu drahému, ten ma k tomu tzv. doťukol a podporil
ma, predtým som sa s takým povzbudením nestretla ani u kamarátov ani nikde
inde. Začala som teda pridávať videá najmä z oblasti beauty - líčenia, recenzie
atď. len tak pre radosť a publikum sa mi pomaličky zbieralo. Teraz sa však môj
obsah posunul skôr do lifestyle tém a môj kanál hovorí skôr o mne a mojom
živote ako o produktoch :)
Čomu
sa venuješ radšej - instagramu alebo Youtube kanálu a prečo?
Na
oboch platformách mám rada kontakt s mojim publikom. Keď by som si však mala
vybrať, tak by som uprednostnila Youtube alebo IG storky - tu najviac cítim
spätnú väzbu od ľudí a myslím, že aj oni viac vnímajú mňa, moju osobnosť a je
to celé také skutočnejšie. Navyše udržiavať si krásny blogerský instagram je fakt
drina. Dnes je latka nastavená tak vysoko, že mám pocit, že u niektorých
blogeriek je ich insta feed skoro profesionálny foto editorál, klobúk dolu
týmto šikovným kočkám! K tomu, aby bol aj u mňa taký dokonalý, by som
potrebovala zamestnať fotografa na polovičný úväzok, lebo sama také krásne
fotky robiť neviem :D Stále verím, že ľudí osloví aj ten pocit reálneho života,
ktorý sa snažím na mojom feede zachytiť.
Kde
berieš inšpirácie na nové videá?
Všade
okolo seba :) Veľmi často prichádza aj od mojich sledovateliek cez komentáre či
správy na IG alebo FB. Podnety chodia najmä do formátu Kávička s Pauli - kde
rozoberáme rôzne lifestylové témy ako vzťahy, ambície a ženský svet tak
celkovo. Občas ešte zaradím na môj kanál aj beauty obsah v podobe recenzií
alebo mojich obľúbených produktov, momentálne však tvorí tematicky menšinu z
videí na PauliBeauty. Samozrejme najpopulárnejšie sú momentálne vlogy - video
denníčky môjho každodenného života. Občas sa čudujem, že to ľudí až tak
zaujíma, lebo nepovažujem svoj život za nejaký výnimočne odlišný od iných, ale
samozrejme záujem ma teší a pokiaľ to ľudí baví pozerať, budem vlogy
točiť.
Je
pre teba dôležitá komunikácia s tvojimi sledovateľmi? Berieš ohľad aj na ich pripomienky,
nápady?
Veľmi
dôležitá, lebo obsah na kanál tvorím hlavne pre nich, preto chcem, aby som
pridávala videá, ktoré ich budú zaujímať. Už viackrát sa stalo, že som natočila
video na podnet jednej či viacerých sledovateliek. Robí mi radosť, keď si videá
samé pýtajú :)
Stretla
si sa už s nejakou formou kyberšikany alebo vyslovene hejtermi?
Kyberšikana
je asi silné slovo, s tou som sa vyslovene nestretla a myslím, že za to môžem
vďačiť najmä môjmu "vyspelejšiemu" publiku 18- 35 rokov. Samozrejme
vždy sa nájde nejaká osoba, ktorej nie som sympatická alebo má potrebu ma
zhodiť a skritizovať v komentári pod videom alebo do správy. Vždy si však
poviem, že za tým komentom je veľká frustrácia danej osoby a smutný človek, keď
si dá námahu napísať niečo škaredé človeku, ktorého osobne vôbec nepozná. V
konečnom dôsledku, však jej slová reálne nemajú žiadny dopad na môj život.
Zamrzí to, ale keď sa na to pozriem čisto štatisticky, tak 95% mojich
komentárov je veľmi pozitívnych, za čo som naozaj veľmi vďačná a na to sa
snažím sústrediť.
Je
Youtube niečo, čo ťa aj živí alebo je to iba hobby popri oficiálnej práci?
Spočiatku
to bol čisto len koníček, nezačínala som so zámerom zarobiť na Youtube
veľké prachy, to sa ani momentálne nedeje :D. Avšak posledné dva roky to
tvorí jednu z častí mojich príjmov. Ako youtuber zarábam na tzv. monetizácii
mojich videí - čiže z youtube reklamy, ktorá vyskočí pred, počas či po videu.
Sú to však malé peniaze a na mesačnej báze by som z toho nevyžila, a
to ani veľmi skromne :D. Navyše ak má niekto nainštalovaný Adblock, nemám z
toho sledovateľa "žiadne peniaze". Ďalšou časťou príjmu z
blogovania sú platené spolupráce s firmami či značkami. V týchto som však
opatrná a nikdy by som nechcela marketovať niečo, čo by som
neodporučila vlastnej sestre. Navyše mám pocit, že sledovatelia toto už
silno vnímajú a ja si radšej udržím ich dôveru ako by som sa mala stať
zapredancom za super prachy na krátky čas. Myslím však, že Youtube má pre mňa
najmä nepriamu formu zárobku - je to perfektný nástroj na marketing či už mňa
samotnej a mojich služieb - líčení, kurzov líčenia, ktoré som organizovala
alebo ako vizitka mojich schopností - napr. na základe môjho pôsobenia na
youtube a sociálnych sieťach ma prijali do terajšej práce. Marketingoví
manažéri si veľmi vážia takéto reálne skúsenosti.
Stretávaš
sa s oslovením "youtuberka" v spojitosti so svojou osobou? Ak áno,
ako to vnímaš?
Skôr
sa stretávam s oslovením Pauli Beauty :D čo je v reálnom živote dosť komické.
Uchytilo sa to nielen u nás v rodine, ale aj v mojej práci. Vždy sa na tom dosť
zabávam :D.
Z
mnohých beauty či lifestyle blogeriek sa s príchodom ich prvého potomka
automaticky stávajú mama blogerky. Ako to vnímaš ty? Plánuješ sa aktívne
venovať aj mamičkovským témam alebo ich iba sem-tam spomenieš v rámci
bežných záležitostí, ktoré by mohli byť pre tvoje sledovateľky zaujímavé?
Myslím,
že všetkého veľa škodí a tak ako som sa doteraz venovala všetkému, čo ma baví a
zaujíma, tak to bude aj s mamičkovskými témami. Nechcem mojich sledovateľov
týmto presýtiť, lebo rozumiem, že nie všetci majú deti alebo sa o tieto témy
zaujímajú. Určite to však bude súčasťou môjho života, preto sem-tam aj taká
téma príde.
Nakoľko
sa venuješ a vyznáš v líčení a kozmetike? Je to niečo, čo ťa baví a
zaujíma alebo to berieš skôr iba ako bežnú súčasť života normálnej ženy?
Líčenie
a skrášľovanie bolo vždy významnou súčasťou toho kto som. Do školy som vždy
meškala, kvôli tomu, že som sa ráno pridlho líčila :D. Mám absolvovaný aj kurz
profesionálneho líčenia a veľmi rada líčim nielen seba, ale aj moje klientky -
nevesty, družičky, jednoducho všetky ženy, ktoré sa chcú dať skrášliť. Milujem
ten pocit, keď sa po nalíčení pozrú do zrkadla a je na nich vidieť, že sú
spokojné a cítia sa krásne. Pri tomto momente som vždy trošku nervózna, lebo
prirodzene chcem, aby sa im líčenie páčilo. Viem, že sa v líčení vyznám asi
viac ako priemerná žena, ale nepokladám sa za nejakú vševediacu odborníčku.
To čo viem, však rada odovzdám či už na mojich kurzoch alebo vo videách.
Čo
je podľa teba merateľom atraktívnosti instagramového profilu? Čo si myslíš, že
ľudí najviac zaujme? Kvalitné fotky, zladený "feed" alebo niečo iné?
Momentálne
je preraziť na instagrame veľmi ťažké kvôli algorytmu, ktorý menším účtom až
tak nepraje. Myslím, že najviac ľudia vyhľadávajú estetično zmiešané so
štipkou reálnosti. Krásne fotky sú základ, lebo to presvedčí sledovateľa, aby
klikol na follow. Keď však bude každý post na profile spolupráca alebo súťaž,
bude to vytvárať dojem toho spomínaného zapredanca. Myslím, že ak chce byť
niekto na IG úspešný, musí komunikovať so svojim publikom a vytvárať na svojom
profile pridanú hodnotu - to môže byť pri každom blogerovi niečo iné. Rovnako
si myslím, že počet sledovateľov či lajkov nemá až takú dôležitosť, aká sa
mu prikladá. Sledovatelia sa dajú kúpiť alebo rýchlo nazbierať pri neustálych
súťažiach. V mojich očiach má najväčšiu hodnotu tzv. engagement - čiže zapojenie
reálneho publika, komunikácia s nimi a vytváranie komunity. Viac ako na čísla
ako počet lajkov a sledovateľov, by sa malo prizerať na tento aspekt
každého blogera a aj firmy by to mali dôkladnejšie vnímať. To hovorím aj zo
skúsenosti z pozície social media špecialistu, kde som do
nedávna pôsobila. Komunita a "verné" publikum sú najcennejšie
nástroje, ktoré bloger má.
Máš
nejaké ciele a sny čo sa týka tvojej kariéry v blogerskej sfére?
Uvidíme
čo moje blogovanie prinesie. Teraz s nástupom na materskú budem mať snáď viac
času sa mu venovať. Bude príležitosť tvoriť lepší a zaujímavejší obsah, kde
budem môcť dať oveľa viac svojej energie ako tomu bolo doteraz popri
zamestnaní. Čo sa týka nejakých mét, rada by som sa prehupla cez magickú 10 000
sledovateľov na Youtube aj na Instagrame, bol by to pre mňa dôkaz toho, že to
čo robím, robím dobre. Avšak neplánujem vytvoriť nejakú masívnu kampaň, ktorá
by mi urýchlila splnenie tohto cieľa. Chcem aj naďalej robiť to, čo
doteraz a veriť, že to osloví aj ďalších ľudí :)
Paulínke
ďakujem za rozhovor a verím, že vy ste si ho rady prečítali a dozvedeli sa o
tejto zaujímavej šikovnej osôbke čosi viac 😊.
Vidíme
sa už čoskoro pri ďalších článkoch.
Pekný
deň,
Zdroj fotiek: https://www.instagram.com/paulababocka
Veľmi pekný rozhovor ❤️
OdpovedaťOdstrániť