štvrtok 14. januára 2021

3 tipy na zmatňujúce makeupy pre mastnú pleť

 Ahojte, vítam vás pri prvej tohtoročnej recenzii na mojom blogu. Ja mám pleť síce normálnu, no v tomto článku by som sa rada trochu povenovala makeupom pre vás, ktoré máte pleť mastnejšiu až veľmi mastnú. Za poslednú dobu som sa totiž dostala k trom makeupom, ktoré sú presne pre takúto pleť ideálne. Jeden je z kategórie drogérkových, lacnejších, a zvyšné dva sú, povedzme, že high-end produkty, teda z drahšej cenovej kategórie.


Mne osobne extrémne zmatňujúce makeupy celkovo nesedia, pretože moja normálna pleť znesie skôr hydratačné alebo iba jemne zmatňujúce so slabším krytím. Nasledujúce tri makeupy preto budú určené vyslovene mastnej a mastnej problematickej pleti (akné, vyrážky, začervenania atď).


Hneď na začiatok si teda dajme Catrice True Skin - makeup, ktorý za posledné dva mesiace ovládol celý internet a bolo o ňom počuť odvšadiaľ a v skutočne všemožných spôsoboch.  Na to, že tento makeup patrí do naozaj lacnej, dostupnej cenovej kategórie, má vážne bravúrnu výdrž (bez problémov aj osem hodím). Jeho krytie je veľmi vysoké a hravo si poradí so začervenaním, pigmentovými škvrnami či vyrážkami. Za jeho výrazné negatívum považujem fakt, že v slovenských drogériách nenájdete veľa odtieňov tohto makeupu. Skúste ale pozrieť niektoré eshopy, zvyknú mať lepšiu ponuku ako bežné drogérie (hlavne tie v menších mestách).

Cena: cca 7€



Prechádzame do kategórie high-end kozmetiky, teda značkovej, drahšej. Makeup Faux Filter od Huda Beauty dlho víril vody hlavne medzi zahraničnými makeup artistkami a beauty blogerkami, preto som sa pred pár mesiacmi rozhodla ho vyskúšať a musím povedať, že aj napriek tomu, že vysoko krycie, extra zmatňujúce makeupy nosím nerada, tento sa mi naozaj páčil. Krytie bolo tak vysoké, že si poradil s akoukoľvek nedokonalosťou na pleti a výdrž bola taktiež naozaj skvelá. Po dlhšom nosení som ale mala pocit, že mi začína pleť trochu vysušovať. Aj by som povedala, že Catrice True Skin je jeho (oveľa) lacnejšou variantou, avšak ten, práve naopak, je hydratačný, takže žiadne vysušovanie pleti ani po celodennom nosení nehrozilo. Ak ale na to máte a dlhšie rozmýšľate či ho vyskúšať alebo nie, ja hovorím rozhodne áno 😏. 

Dajte si však pozor na jednu vec - ak vám vadia makeupy, ktoré sú extrémne silno parfumované (až tak, že tú vôňu cítite fakt aj niekoľko hodín), radšej sa mu vyhnite. Veľkým pozitívom ale je, že pri tomto produkte je dostupná je naozaj obrovská škála odtieňov.

Cena: cca 40€



Posledným makeupom pre mastnú pleť, ktorý vám dnes chcem prestaviť, je kúsok od svetoznámej značky Chanel s názvom Les Beiges. Tento makeup by som prednostne určila pre tie z vás, ktoré máte skutočne veľmi mastnú pleť a potrebujete niečo extrémne matné, s vyšším krytím. Tento makeup má jeden z najviac matných finišov, aké som kedy vôbec pri makeupoch videla. Vyššie dva spomenuté sú úplne matné skôr až po zapudrovaní, pričom tento je matný okamžite po nanesení na pleť. Aj napriek tomu, že je tento makeup titulovaný ako "Healthy glow foundation", teda mal by pleti dodať zdravé prejasnenie, mne sa zdalo, že to absolútne neplatí, pretože žiadne prejasnenie som nevidela - a to ani pri nanášaní prstami (možno keby som ho nanášala úplne mokrou hubkou, ale aj to neviem neviem 😃) . Ak chcete mať pleť matnú, no pritom zdravo hydratovanú a zľahka rozjasnenú, siahnite po vyššie spomenutom Catrice makeupe. 

Ja som pri mojej normálnej pleti opäť mala po dlhšom čase pocit, že mierne vysušuje, ale inak je jeho výdrž naozaj slušná. Celkovo, ak mám porovnať tieto tri makeupy, výdrž majú približne rovnakú. Avšak, aj napriek tomu, že tento makeup má "meno", nemyslím si, že by stál za tie peniaze 😃.

Btw. makeup má aj SPF 25, disponuje nádhernou, priam luxusnou vôňou a je dostupný v 14 odtieňoch.

Cena: cca 60€

(tento makeup som mala iba v malom, vzorkovom balení)


Tak, čo hovoríte na môj výber? Oslovil vás niektorý z týchto makeupov? 😉

Verím, že sa vám tento článok páčil 😊 Už onedlho vám predstavím aj tipy na makeupy pre suchú pleť.

Majte pekný večer,




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára