nedeľa 15. júla 2018

Easy Go optimo - recenzia

Ahojte! ☺ Dnes to bude po čase opäť niečo pre mamičky. Hrozne veľa z vás sa ma stále pýta na náš športový kočík, ktorý už využívame ako sa hovorí "ltt", keďže Miško už presahuje váhovú hranicu, ktorej je kočík určený :D. A práve z tohto dôvodu - že ho už v blízkej dobe asi prestaneme používať - by som vám ešte rada zhrnula všetko o tomto nesmierne praktickom a šikovnom kočíku.
Toto je recenzia na náš Easy Go optimo ☺.


Keď sme prestali používať náš prvý kočík (klasickú 3kombináciu), narýchlo som kúpila jeden starší golfáč, pretože s tým našim mega veľkým a nepraktickým kočíkom sme sa nevedeli poriadne nikam pohnúť. Golfáč sme využívali len niekoľko týždňov, keď som prišla na to, že musíme prejsť na športový kočík, ktorý bude praktickejší. A to hlavne z dôvodu Miškovej separačnej úzkosti, ktorá bola vtedy na dosť vysokej úrovni a jednoducho nebol schopný vydržať v golfáči tvárou preč odo mňa. Pustila som sa teda do vytrvalého a veľmi starostlivého hľadania. 
Mala som niekoľko kritérií. Základným bolo, aby mal daný športový kočík možnosť otáčania sedačky aj ku mne, aj odo mňa. Toto kritérium však bolo pri hľadaní najnáročnejším, keďže ako som zistila, takýchto kočíkov je na trhu dosť málo. Moje ďalšie kritérium bolo, aby mal kočík dostatočne veľké a schopné kolesá. Do nášho terénu pri dome a na lazoch som totiž o žiadne "hrkačky" nestála. Pri našom prvom kočíku (3kombinácii) som narazila aj na problém s jeho skladaním a rozkladaním. Bol to už starší model, ktorý mal čosi odžité a manipulovalo sa mi s ním nesmierne ťažko (a to nehovorím iba o skladaní kočíka do auta, ale trebárs aj obyčajnom prehodení vaničky za športovú časť či odistení brzdy). Ďalším z mojich kritérií bola váha. Náš spomínaný prvý kočík bol s prepáčením ťažký jak sviňa a rozhodne som už chcela niečo ľahšie. Veľmi zásadné pre mňa bolo aj to, aby sa dala sedačka sklopiť do úplného ľahu, pretože len málo detí dokáže zaspať aj v polosede v klasickom golfáči, ktorý sa do ľahu sklopiť nedá. Miško s tým mal tiež problém. No a v neposlednom rade som túžila po tom, aby som našla niečo, čo okrem spomínaných kritétií splní aj to, že by tzv. nákupný košík na spodku kočíka nebol úplne miniatúrny. A čuduj sa svete, našla som kočík, ktorý všetky tieto kritériá splnil. 

Easy Go optimo je kočík, ktorý má otočnú sedačku. Prehodenú ju mám asi za 4 sekundy.

Sedačka otočená sedením dopredu a sedením k mame/človeku tlačiacemu kočík.

Ku kočíku sa dajú dokúpiť aj nafukovacie kolesá, ktoré sú naozaj skvelé a zvládnu akýkoľvek terén - kopce, hrbole, vyššiu trávu, sneh či ľad. Žiadneho hrkania sa pri týchto kolesách obávať nemusíte. Inak ak ich chcete prehodiť opäť za klasické, ktoré sú ku kočíku, tiež to trvá len pár sekúnd. Nasúvací/naklikávací systém je neskutočne praktický. Nafukovacie kolesá máme na našom kočíku od začiatku ako sme ho kúpili (čo je už niekoľko mesiacov) a žiadny defekt nás nepostihol.

Detail na nafukovacie zadné koleso kočíka.

Ak vás zaujíma, pre akú vysokú postavu je tento kočík vhodný, moja odpoveď znie pre akúkoľvek. Madlo, ze ktoré kočík držíte, sa dá nastavovať do rôznych výšok. Pri najnižšom stupni je vhodné aj pre mamičku, ktorá je veľmi nízka a pri najvyššom s ním nemajú problém chodiť ani vaši muži, ktorí merajú 1,9 m či viac. Pri najvyššom stupni je madlo vo výške 109 cm od podlahy. V rodine máme rôzne vysokých ľudí a tento kočík sadol úplne každému, kto v ňom Miška tlačil.
Kočík váži myslím okolo 11 kg. Jeho konštrukcia je hliníková a manipuluje sa s ním neskutočne jednoducho. Zložený ho máte za pár sekúnd. Sedačku "odkliknete" dolu a spodok jednoduchým stlačením dvoch gombíkov na oboch stranách povolíte a zložíte. Celé to trvá maximálne 10 sekúnd, aj s naložením do auta.
Nánožník na kočíku sa dá polohovať buď zarovno so sedačkou alebo úplne dolu, kedy môže mať dieťatko nohy voľne spustené. Počas chladnejšej časti roka môžete upevniť na spodnú časť kočíka, kde má dieťa nožičky, látkový nánožník, ktorý jednoducho upevníte o madlo.

Nánožník upevnený na kočíku.

Na madlá (aj to, kde sa drží dieťatko, aj to, kde kočík držíte vy) sú dodávané automaticky aj elegantné kožené poťahy. Madlo, kde sa drží dieťatko, je dostatočne blízko neho, čo je nesmierne praktické, pretože ak máte dieťatko, ktoré nemá rado byť v kočíku pripútané, bez problémov vám v ňom vydrží, keď sa bude držať madla, ktoré má hneď pred sebou. Madlo je odnímateľné, čo je praktické trebárs aj pri prenášaní kočíka v aute.

 Kočík spredu - detail na madlo a popruhy.

Na pravej strane kočíka môžete mať upevnený držiak na fľašu (ktorý je dodávaný ku kočíku automaticky), čo je tiež veľmi praktická záležitosť.
Sklápanie sedacej časti do ležiacej nižších polôh je neskutočne jednoduché. Netreba vynakladať nijaké nadmerné úsilie a silou niečo stláčať. Potiahnete za páčku a hotovo! :)

 Na týchto fotkách môžete vidieť rozdiel v polohovaní madla, nánožníka a sedacej časti do ležiacej. Na boku bielej hliníkovej konštrukcie môžete vidieť držiak na fľašu.

Ak neuznávate nezdravé prikrývanie kočíka v lete látkovou plienkou, aby na dieťatko nesvietilo slnko a nikto naňho nenazeral, pri tomto kočíku toto riešiť absolútne nemusíte. Strieška sa dá sklopiť a vysunúť aj do úplne nízkej polohy. Na vrchu striešky je totiž zips, ktorý keď rozopnete, dostanete ďalšiu možnosť predĺženia striešky smerom dopredu. V tejto časti vám potom ostane sieťková časť, cez ktorú si na dieťatko zvrchu pekne vidíte. Okrem nej tam je aj sieťkovo igelitová časť, cez ktorú je vidieť na dieťa vtedy, keď striešku neodzipsujete naplno.

 Neodzipsovaná vs. naplno rozopnutá strieška.

 V tejto koláži sú znázornené možnosti polohovania striešky.

Ku kočíku je dodávaný aj igelitový "pršiplášť", ktorým môžete kočík zakryť v prípade dažďa a iných zlých poveternostných podmienok.
Nákupný košík na spodku kočíka je neuveriteľne veľký. Ale fakt brutálne veľký! Pozdĺž celého kočíka, široký, vysoký - jednoducho množstvo priestoru na odloženie množstva vecí - mám odskúšané.

 Detail na nákupný košík.

Ja mám ku kočíku aj tašku, ktorá je veľká, priestranná a veľmi praktická (a navyše jej súčasťou je aj praktická prebaľovacia podložka). Na bokoch má úchyty, ktorými sa dá jednoducho prichytiť o madlo. Vtedy stačí odpojiť dlhú časť, s ktorou sa taška nosí cez plece a môžete vyraziť! ;)

 Taška a prebaľovacia podložka.

Taška zvnútra.

K tomuto kočíku sa dá dokúpiť aj vanička (a myslím, že sa naň dá nakliknúť aj vajíčko) a je dostupný v rôznych farebných kombináciách pre dievčatko aj chlapčeka.

Pre bližšiu predstavu o všetkom, o čom som pri tomto kočíku písala, si odporúčam pozrieť toto video: easyGOoptimo

Na záver ešte prikladám nejaké fotky kočíka "v akcii" v rôznych situáciách (polohovanie sedačky ku mne aj odo mňa, s taškou aj bez nej, s vysunutou aj zasunutou strieškou) ;-)...





Verím, že pre vás bola táto recenzia užitočná a že sa možno rozhodnete práve pre tento kočík ☺. Ak máte akékoľvek ďalšie otázky ohľadom tohto kočíka, neváhajte mi napísať ;-).
Prajem ešte pekný deň,


2 komentáre:

  1. Dobrý deň,
    chcela by som Vás poprosiť o Váš názor, či je športová časť kočíka dostatočné veľká a priestranná na zimu pre bábo s fusakom od 7 do 10 mesiacov. Ďakujem pekne

    OdpovedaťOdstrániť